somefi-tunnuskuvaViime viikon blogissa puhuttiin tarinoista ja mainittiin usein niissä toistuvat virheet. Jotta blogi ei kävisi liian synkeäksi ja osoittelevaksi, lienee paikallaan vinkata myös niistä hyvistä tavoista käyttää tarinankerrontaa – varsinkin Instagramissa.

Tässä omia suosikkejani:

#1 Vinkkaa mistä sait hyvän tuotteen, palvelua tai inspiraatiota

Kerro mikä siinä oli mainitsemisen arvoista, joko käyttämällä videota tai tekstiä. Usko tai älä: nostamalla esiin muita parannat myös omaa näkyvyyttäsi ja rakennat sosiaalista verkostoasi. What goes around, comes around.

#2 Yhden kysymyksen haastattelut

Edelleenkin tämän voi toteuttaa videopätkinä tai tekstimuodossa lainaamalla sanojaa kuvan kera tai ilman.

Ja ketä sitten voisit haastatella? Asiakasta, samaan seminaariin osallistuvaa kollegaa, työkaveria, alan vaikuttajaa… ketä vaan jonka sanoma liittyy yrityksen strategiaan ja kiinnostaa seuraajiasi.

#3 Tuote

Sen taustatarina, kuinka se valmistui ja/tai kuinka sitä käytetään. Kerro lopuksi myös mistä sen saa hankittua – älä oleta, että asia on kaikille selvä kuin pläkki. Jos kyseessä on yksi fyysinen sijainti, geomerkinnät ovat käteviä! (Siitä ei #muuten ole haittaa jos kerrot, että sitä voi klikata!)

jonna#4 Mitä pitäisi nähdä

Kerro mitä löytyy blogista, uutiskirjeestä tai vastaavasta lähteestä, jonka ei tarvitse olla omasi. Aina parempi jos sinulla on jotain lisättävää aiheeseen.

#5 Sisäpiiritieto

Kutsu tai alekoodi joka julkistetaan vain Instagram-tarinassa toimii varsinkin jos sinulla on iso ja aktiivisesti katseleva yleisö.

7 Lisävinkkiä, työvälineet ja parhaat esimerkit Instagramin tarinankertojista löydät täältä

Viime keväänä suuren suosion saanut ”IG-pikkujättiläinen” on päivittynyt! Perusteellinen katsaus kaikkiin Instagramin tarjoamiin mahdollisuuksiin, satoja esimerkkejä ja ideoita, käytännön ohjeita ja vinkkejä kuinka sitä käytetään yrityksen markkinointikanavana.

Saat sen HELMIKUUN AJAN 61% normaalihintaa edullisemmin (edelleen kuitenkin 100 %:n tyytyväisyystakuulla) täältä

 

PS. Saa jakaa muttei oo pakko

 

Live video -pioneeri ja some-markkinoinnin sparraaja Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin vinkki- ja uutispläjäys.

 

 

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

16 Shares
Tweet
Share
Share
Pin
Email