Tässä sulle muistilista asioista jotka kannattaa koota yhteen ennen kuin lataa videonsa omalle YouTube-kanavalle. Viisaammat väittävät, että näillä maksmoi videonsa näkyvyyttä – tietysti siinä tapauksessa, että myös sen sisältö on kiinnostavaa ja laadukasta.

  • Valmis MP4-muodossa tuotettu videotiedosto, jonka nimeämisessä on käytetty sisältöön viittavaa hakusanaa
  • Sisältökuvaus noin 150 sanaa
  • Linkki blogiin tms. paikkaan johon haluaisit katsojan päätyvän
  • Linkit muihin some-kanaviin joissa olet aktiivinen
  • Hakusanaoptimoitu otsikko videolle
  • Lista aiheeseen liittyviä tageja
  • Käännösteksti(t) jos yleisösi on kansainvälinen
  • Oma pikkukuva
  • Kohdat joihin tulee i-Kortti, sopivat linkit kortteihin
  • Päätösruutuun liitettävät videosuositukset
  • Mille soittolistalle video liitetään
  • Julkaisuaikataulu (jos tulevaisuudessa)

Lisäksi sulla on tietysti hyvä olla videon promosuunnitelma ja aikataulu sille, että seurailet kommentointia ynnä muuta videoosi liittyviä juttuja.

Lue myös: Asiantuntijavinkit videoiden sisällön parantamiseksi | Vinkit oman YouTube-kanavan ylläpitoon

 

PS. Saa jakaa muttei oo pakko

 

Live video -pioneeri ja some-markkinoinnin sparraaja Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin vinkki- ja uutispläjäys. 

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

Share
Tweet
Share
Pin
Email