Kuinka tehdään viestintäsuunnitelma

Viime tiistain Tiskivuorossa heitin sulle 7 valmista kysymystä, joiden avulla lähteä terottamaan viestin kärkeä. (Jos et ole nähnyt listaa, saat sen täältä.)

Mutta mistä sitten saisit vastauksia näihin kysymyksiin?

Tässä vanhassa blogikirjoituksessa on jokunen vinkki käytännön toimenpiteisiin liittyen, eli mitä välineitä sulla on käytössä.

Toinen neuvoni kuuluu, että laita talteen kaikki eteesi osuvat kysymykset ja keskustelut. Jos käyt niitä kasvotusten, tee muistiinpanoja.

Älypuhelimet on tässä käteviä, sillä kirjoittamisen lisäksi voit myös sanella sinne muistettavat asiat. Jos sulla on käytössä Evernoten maksullinen versio, sekin tallentaa myös äänimuistiinpanot. Tällöin niiden lajittelu oikeaan paikkaan on helpompaa.

Kolmanneksi: Testaa.

Viesti ja kuuntele millaisen vastaanoton saat. Muista kuitenkin, että ensisijainen painoarvo on niillä lempiasiakkaittesi mielipiteillä ja reaktioilla – ei läheisten, ystävien tai nimettömien huutelijoitten.

Vaikka tutkisit kohdeyleisöäsi miten perinpohjaisesti, ensimmäinen kierros on joka tapauksessa aina sellainen hyvä arvaus ja vasta palautteiden myötä voit alkaa viilailemaan viestejäsi.

Missä ja miten tulee sitten vasta tämän jälkeen!

”En keksi mitään postattavaa.” ”Puuttuu ideoita.” ”En tiedä mitä jakaisin.”
Kuulostaako tutulta?

Saat asian kuntoon vartissa - kunhan eka klikkaat tästä!

 

PS. Kenen muun pitäis lukea tää? Laitathan eteenpäin noista jakonapeista 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta. Aloita heti: kokoa oma ideabuffa ja tule mukaan Facebook-ryhmäämme.

 

Share
Email
Tweet
Pin
Share