1. Aseta aina ensin tavoitteet sosiaalisen median käytölle.
  2. Määrittele etukäteen mitä ”menestys” sinulle tarkoittaa.
  3. Tunne kohdeyleisösi ja viesti asioista joista he tahtovat kuulla, siellä missä he ovat.
  4. Käytä luovuutta valitessasi kanavia ja keinoja saada viestisi perille.
  5. Tärkein kriteeri ei ole se mistä sinä itse pidät vaan se, mikä on asiakkaallesi tärkeää.
  6. Mieti ensin strategia, sitten keinovalikoima ja valitse lopuksi työkalut tukemaan edellisiä – ei päinvastoin.
  7. Varmista, että menestyksen avainhenkilöillä on sama päämäärä ja sama tarina kerrottavanaan.
  8. Pidä silmällä lukuja jotka kertovat mihin suuntaan etenet.
  9. Sisällöissäsi olennaista ovat hyödyllisyys ja tunteet joita ne herättävät.
  10. Jos se toimii hyvin, analysoi miksi niin jotta voit toistaa sen uudelleen.
  11. Jos ei se toimi, älä pelkää vaihtaa viestiä, sävyä tai kanavaa.
  12. Tätä asiakkaasi kysyy: Voinko uskoa sinua? Voinko uskoa oman unelmani täyttymiseen?

Jaa kuva Pinterestissä oheisista painikkeista

Onko sun brändi ja viestintä ihan leväällään? Täältä saat apua! 

 

PS. Yksi pikainen toive: jos tämä oli susta hyödyllinen - auta myös kaveria/kollegaa painamalla jotain noista jakonapeista!

 

Live video -pioneeri, markkinointisparraaja ja some-asiantuntija Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin tietopaketti.

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

Joko olet optimoinut Facebook-sivusi tuomaan sinulle asiakkaita?

Jos et ole, lataa itsearviointilomake joka kertoo millaisin toimenpitein se onnistuu. 
(PS. Se ei maksa mitään!)

Klikkaa ja lataa nyt
10 Shares
Share
Tweet
Share
Pin
Email