Lienet jossakin vaiheessa kuullut termin SWOT-analyysi, mutta koska viimeksi käytit aikaa sellaisen tekemiseen?

Yrityksen perustamisvaiheessa varmastikin joo, mutta entä sen jälkeen – oletko tarkkaillut yhtään seuraavia osa-alueita:

Vahvuudet (S – strengths) – esimerkiksi yrityksesi maine ja tunnettuus, yrityskulttuuri työntekijöineen, tuotteiden ja/tai palveluiden laatu, kiitelty asiakaspalvelu, aineellinen omaisuus, joustavuus, uudistumiskyky…

Heikkoudet (W – weaknesses) – rajalliset resurssit, vanhentunut teknologia, päivittämätön tietotaito…

Mahdollisuudet (O – opportunities) – muutokset yhteiskuntarakenteissa, maailmantilanteessa ja/tai markkinoilla, uusien teknologioiden hyödyntäminen, muutokset kilpailijakartassa, viestinnän kehittäminen…

Uhat (T – threats) – uudet lainsäädännöt ja niiden vaikutus markkinaan, uudet kilpailijat, rekrytoinnin haasteet, heikko talous, trendit jotka muuttavat ostokäyttäytymistä, hupenevat henkiset voimavarat…

Mitä löytyy?

Entä millaisia toimenpiteitä aiot sen perusteella tehdä?

 

PS. Saa jakaa muttei oo pakko

 

Live video -pioneeri ja some-markkinoinnin sparraaja Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin vinkki- ja uutispläjäys. 

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

5 Shares
Share
Tweet
Share
Pin
Email