Lienet jossakin vaiheessa kuullut termin SWOT-analyysi, mutta koska viimeksi käytit aikaa sellaisen tekemiseen?

Yrityksen perustamisvaiheessa varmastikin joo, mutta entä sen jälkeen – oletko tarkkaillut yhtään seuraavia osa-alueita:

Vahvuudet (S – strengths) – esimerkiksi yrityksesi maine ja tunnettuus, yrityskulttuuri työntekijöineen, tuotteiden ja/tai palveluiden laatu, kiitelty asiakaspalvelu, aineellinen omaisuus, joustavuus, uudistumiskyky…

Heikkoudet (W – weaknesses) – rajalliset resurssit, vanhentunut teknologia, päivittämätön tietotaito…

Mahdollisuudet (O – opportunities) – muutokset yhteiskuntarakenteissa, maailmantilanteessa ja/tai markkinoilla, uusien teknologioiden hyödyntäminen, muutokset kilpailijakartassa, viestinnän kehittäminen…

Uhat (T – threats) – uudet lainsäädännöt ja niiden vaikutus markkinaan, uudet kilpailijat, rekrytoinnin haasteet, heikko talous, trendit jotka muuttavat ostokäyttäytymistä, hupenevat henkiset voimavarat…

Mitä löytyy?

Entä millaisia toimenpiteitä aiot sen perusteella tehdä?

Mitä SINÄ haluaisit lukea blogistani? Käy laittamassa rastia ✖️ ruutuun ◻️ täällä niin toteutetaan vuonna 2018!

ISO kiitos jo etukäteen avustasi! //Eveliina

 

PS. Yksi pikainen toive: jos tämä oli susta hyödyllinen - auta myös kaveria/kollegaa painamalla jotain noista jakonapeista! 💛

 

Live video -pioneeri, markkinointisparraaja ja some-asiantuntija Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin tietopaketti.

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

Tweet
Share
Share
Pin