Tyypillisiä ongelmia silloin kun some-markkinointia tehdään pienessä porukassa tai yksin ovat ideoiden vähyys, pitkäjänteisyyden puute ja huono suunnittelu ja se, etteivät ihmiset (kavereita ja puolituttuja ehkä lukuun ottamatta) sen seurauksena ymmärrä miksi niitä some-kanavia pitäisi oikein seurata.

On aina yhtä lannistavaa kun seuraajajoukko ei kasva, eikä kukaan oikein reagoi mihinkään mitenkään.

Täältä löytyy hyvä esimerkki johon pitäisi ihan kyllä pyrkiä itsekin; Justine Leconte on muotisuunnittelija, jonka kanavaa YouTubessa olen seurannnut jo pidemmän aikaa. Jostakin syystä tulin vierailleeksi myös hänen nettisivuillaan, josta löytyy loistava kuvaus siitä, millaista sisältöä hän jakaa missäkin.

Hän siis kertoo suoraan mikä palkkio sulle on tiedossa some-seuraamisesta!

Käy nappaamassa sieltä vinkit talteen ja jos kaipaat lisää kättä pidempää, niin tästä voisi olla apua miettiessäsi tulevan vuoden julkaisusuunnitelmaa.

 

PS. Yksi pikainen toive: jos tämä oli susta hyödyllinen - auta myös kaveria/kollegaa painamalla jotain noista jakonapeista! 💛

 

Live video -pioneeri, markkinointisparraaja ja some-asiantuntija Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin vinkki- ja uutispläjäys.

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

Share
Tweet
Share
Pin
Email