tunnuskuva-markkinointiLaadukas sisältö vahvistaa omaa asiantuntija-asemaasi tai brändisi asemaa. Se opettaa, viihdyttää ja inspiroi seuraajiasi ja se voi hyvin olla myös jonkun muun kuin itsesi tuottamaa kunhan kerrot aina alkuperäisen lähteen.

Voit perustaa koko markkinointistrategiasi pelkästään kuratoituun sisältöön tai täydentää sillä itse tuottamasi jättämiä aukkoja.

Sisällön kuraattori kokoaa, valitsee, luokittelee, kommentoi ja esittelee tärkeimmän ja laadukkaimman tiedon tietystä aiheesta vastaamaan yleisön tarpeisiin. Tässä artikkelissa kerron 5 parasta syytä tehdä niin.

 

#1 Välittämällä tietoa autat asiakkaitasi ja seuraajiasi jäsentelemään ja ratkomaan olemassa olevia ongelmia ja tekemään parempia hankintapäätöksiä.

 

#2 Sisällön avulla voit herättää keskustelua myös aiheista jotka ovat oman asiantuntijuutesi ulkopuolella.

 

Kun siitä kiinnostuvat mielipidejohtajat, se tarjoaa sinulle väylän suuremman yleisön eteen. Sinulla on niin ikään mahdollisuus saattaa yhteen ja esitellä sisällön tekijöitä ja tarvitsijoita toisilleen. Näin laajennat omia kontaktejasi tavalla josta jää hyvä mieli kaikille.

[clickToTweet tweet=”Myös toisten tuottama sisältö saa sinut näyttämään hyvältä kun jaat sitä” quote=”Myös toisten tuottama sisältö saa sinut näyttämään hyvältä kun jaat sitä”]

#3 Kuratoidun sisällön avulla voit ohjata liikennettä omille verkkosivuillesi ja kehittää sivustosi hakukoneoptimointia.

 

Kerää ja vedä yhteen tutkimustuloksia, arvioita ja vinkkejä. Muista lisätä omat kommenttisi tai vähintäänkin selitys sille, miksi sisältö on olennaista sivujesi lukijalle.

 

#4 Onko joku kirjoittanut positiivisia arvioita tuotteistasi tai palveluistasi? Niiden avulla sinulla on mahdollisuus lisätä myös myyntiäsi kunhan vain pidät silmät auki ja muistat laittaa ne jakoon.

 

#5 Jokaista ratkaistua ongelmaa kohden ilmaantuu aina monta uutta. Sinä voit olla se, joka auttaa niidenkin kanssa eteenpäin vaikkei se olisi edes omaa erikoisalaasi!

 

Julkaisemalla vain asiakkaillesi suunnattua uutiskirjettä vahvistat olemassa olevia asiakassuhteitasi. Kuratoimalla sisältöjä varmistat, ettei näiden viestien tärkein sisältö ole ”meilläontämmönen ostaostaosta” vaan hyödyllisyys ja inspiraation jakaminen.

Lupaan etten ikinä spämmää meiliäsi ja pääset viesteistäni koska tahansa kokonaan eroon parilla klikkauksella! //Eveliina

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.