Sisältömarkkinoinnin pioneeriblogista löytyi vuosia vanha juttu joka on edelleen ihan yhtä ajankohtainen ja inspiroi julkaisemaan tämän artikkelin.

Kannattaa ehdottomasti käydä lukaisemassa kyseinen artikkeli, sillä se listaa 21 sisältötyyppiä johon me kuluttajina emme kyllästy koskaan. Tässä siitä poimintoja:

#1 Sisältö joka muistuttaa elämän rajallisuudesta.
#6 Sisältö jossa on yllättäviä käänteitä.
#9 Sisältö joka inspiroi meitä toimintaan.
#18 Sisältö joka haastaa omat oletuksemme.
#20 Sisältö joissa David päihittää Goljatin.

Käy lukemassa loput tästä Content Marketing Institute -blogissa julkaistusta infografiikasta. Pistä korvan taakse erityisesti kohdat 10 ja 11.

Toinen erinomainen artikkelisarja löytyy Moz-blogista. Tässä ote sen julkaisemasta tarkistuslistasta ”Criteria for Modern Content Investments”, jonka avulla tsekkaat tarjoaako sisältösi todella jotakin lisäarvoa lukijalle (joka voi siis tarkoittaa yhtä lailla myös kuulijaa tai katsojaa – sisältömuodosta riippuen)

  • Sisältö on uniikkia eikä sitä löydy muualta verkosta
  • Hakurobottikin ymmärtää, että sisältö on linjassa otsikon kanssa
  • Sisältö ratkaisee tehokkaasti ongelman, johon haettiin vastausta
  • Sisältö on helposti luettavissa millä tahansa laitteella

Kolmas suositeltava ”opiskelupaikka” on Marketingprofs. Sivusto vaatii tilin luomisen, mutta se ei maksa sulle mitään. Kirjautua voi esim. Google- tai Facebook-tunnuksilla.

Erityisesti jos teet suoraa kauppaa kuluttajien kanssa, tästä artikkelista saat hyviä vinkkejä, esimerkiksi:

  • Kuluttaja joka tahtoo tulla kuulluksi, tulee myös, ja kuluttaja joka kaipaa tietoa löytää sen. Muista siis ettei satunnainen päivittäminen riitä vaan sitä tietoa on tuotettava ja jaettava jatkuvasti.
  • Asiakkaasi oman äänen vahvistaminen huomioimalla hänet ja tuomalla häntä esille lisää luottamusta enemmän kuin minkään muun tyyppinen sisältö.
  • Varsinkin verkkokaupassa pelkkä informaatio ei todellakaan riitä vaan kuvilla – erityisesti ns. fiiliskuvilla ja tilannekuvilla – on erittäin tärkeä merkitys. Ostajasi täytyy voida ”nähdä” itsensä tuotteesi kanssa ja sen käyttäjänä.
  • Kuluttajat päättävät itse koska, missä ja miten he tahtovat kanssasi keskustella.

Lue loput vinkit täältä.

 

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.