Olet ehkä jo huomannutkin, ettei perinteinen mainonta enää toimi?

 

Verkko on muuttanut käytöstämme niin, ettemme enää siedä tyrkyttämistä ja tuputtamista eikä se, että jotain on saatavilla riitä meille perusteeksi tehdä kanssasi kauppaa.

Pääsääntöisesti sitä samaa tai vastaavaa saa muualtakin, alasta riippuen jopa kellon ympäri ja useimmiten halvemmalla. (Joko kokeilit dumpata omia hintojasi ja huomasti, ettei sekään toimi?)

Mainonta on muuttunut aina vaan viihteellisemmäksi ja toimiva markkinointimateriaali sellaiseksi, jolla on tarkoitus auttaa ratkomaan ihmisten olemassa olevia ongelmia, huolimatta siitä päätyvätkö he lopulta maksaviksi asiakkaiksi tai eivät.

 

KILPAILUSSA PÄRJÄÄVÄT NE JOTKA PANOSTAVAT SISÄLTÖMARKKINOINTIIN

 

Toisin sanoen hyödyntävät blogeja, videoita, uutiskirjeitä ja sosiaalista mediaa ollakseen aidosti avuksi, rakentaakseen palvelevaa ja ihmisläheistä brändimielikuvaa.

 

JA hankkiakseen maksavia asiakkaita.

 

Jos haluat päästä nopeasti alkuun, tämä verkkokurssi on juuri sinua varten!

kuinka-aloitat-sisaltomarkkinoinnin

Sisältömarkkinoinnin Pikastartti

 

  • Auttaa sinua valitsemaan omat tavoitteesi joita seurata, jotta voit laatia toimintasuunnitelmat niiden täyttymiseksi
  • Tutustuttaa sinut ilmaisiin työvälineisiin joista voit valita itsellesi sopivimmat hallinnoidaksesi sisältöjesi suunnittelua ja seurantaa, sillä sitä saat mitä mittaat ja tässä on oltava järjestelmällinen. Siihen on kuitenkin nämä helppokäyttöiset työvälineet
  • Näyttää miten voit analysoida kilpailijasi sisältöjä parilla klikkauksella ja mitä tuloksista kannattaa poimia talteen – tämä on suorastaan lapsellisen helppoa!
  • Antaa sinulle simppelit ohjeet oman sisältösuunnitelman tekemiseen: vain 30 min ja sinulla on aiheita vuoden tarpeisiin. Kyllä, vain puoli tuntia!
  • Opit myös kuinka yhden artikkelin voi käyttää yli 30:lla tavalla, mikä säästää valtavasti aikaasi, vaivaasi ja varmasti myös rahaa!
  • …sekä monta muuta kannaltasi olennaista asiaa sisältömarkkinoinnista

Saat käyttöösi videot sekä kirjallisen materiaalin tarkistuslistoineen, vinkkeineen ja valmiine työkirjoineen. Voit siis katsella niitä ja tehdä kotitehtäviä kun se sinulle parhaiten sopii. Materiaali on käytössäsi vähintään 6 kk ajan ostohetkestä.

Kurssi vastaa mm. näihin kysymyksiin:

 

  • Mikä on olennaista tavoitteiden asettamisessa
  • Millaisia tavoitteita sisältömarkkinoinnillasi voi olla (saat 14 vaihtoehtoa joista kehotan sinua valitsemaan muutaman)
  • Mitä sinun tulee tietää seuraajamäärän kasvattamisesta
  • Kuinka analysoit kilpailijoiden sisältöä (tämä vie aikaa pari minuuttia!) ja mikä muu tieto on olennaista oman suunnitelmasi kannalta
  • Mitä ilmaisia työvälineitä voit käyttää ja kuinka ne toimivat
  • Mitä vaihtoehtoja sinulla on sisällön keruulle ja tuotannolle
  • Kuinka hankit helposti ja vähällä vaivalla omiin tarpeisiisi muokattavaa sisältöä ilmaiseksi tai korkeintaan muutamalla eurolla
  • Kuinka ideoit sisältöä vuoden tarpeiksi alle puolessa tunnissa
  • Kuinka saat kaiken irti yhdestä artikkelista kierrättämällä sen jopa 30 kertaa
  • Kuinka tuotantoprosessi kannattaa kuvata (saat myös valmiin esimerkin tästä ja voit ottaa sen omaan käyttöösi)
  • Kuinka suunnittelet julkaisukalenterin

Saat lisäksi:

  • Valmiin pohjan sisältösuunnitelmaa varten. Se kertoo myös mitä suunnittelussa on hyvä pitää mielessä
  • Valmiit pohjat myös omien ja kilpailijoiden sisältöjen analysointia ja seurantaa varten
  • Valmiin aihekartta-esimerkin jonka avulla sellainen on helppo tehdä myös itselle. Käytä tämän tekemiseen 30 min ja sinulla on aiheita vuoden tarpeiksi
  • Kuinka aihekarttaa käytetään ja miten tuotat hyvin yksinkertaisella tavalla satoja ja satoja ”aloituspisteitä” joiden kautta sinut löydetään ja muutut kiinnostavaksi sosiaalisessa mediassa

Näytän niin ikään vaihe vaiheelta

  • Kuinka ylläpidät päivittäistä sisältöä jopa 5 eri kanavassa käyttämättä siihen yli 15 min päivässä (tämä on erittäin hyödyllinen kun sinulla on suunnitelma jota lähdet toteuttamaan!) 
  • Mitä tietoa kannattaa etsiä Google Analyticsista, kuinka se tapahtuu ja mitä sillä tiedolla teet parantaaksesi sisältömarkkinoinnistasi saatavia tuloksia. Näytän myös ne asiat jotka täytyy tehdä kerran jonka jälkeen ne toimivat automaatilla ja pitävät sinut ajan tasalla
  • Kuinka käytät Hootsuite-palvelua seurataksesi helposti yhdessä paikassa mitä somessa tapahtuu ja mistä siellä puhutaan jotta voit reagoida nopeasti oikeisiin asioihin kuten kommentteihin sinusta ja yrityksestäsi 

 

Diggaan kovasti kun näytät miten kaikkialla kannattaa toimia! Ärsyttää lukea jotain ohjeita, kun ei niistä aina tajua. Paremmin mulle ainakin toimii tällaiset kuvat joissa kerrotaan mistä painat ja videot joissa opastetaan kädestä pitäen.
Minni Kumpuvuori

Dragonwhite

Sinun kurssisi on erinomainen pienen yrityksen, yhdistyksen tai kuten itselläni, blogin markkinoinnin perusoppimäärä.

Anne Sulander

Rinkkaputki

En ole saanut aikaiseksi edes ajatella, että työsomettelusta voisi saada niskaotteen yksinkertaisesti suunnittelemalla.

Heli Ruohomäki

Tästä kuvasta näet kuinka strateginen sisältömarkkinointi käytännössä toimii

 

verkkoliikenne-toukokuu-versus-marraskuu-uusi

 

Aloitin some-blogin kirjoittamisen kesäkuussa 2015. Puolessa vuodessa se oli lisännyt verkkosivujeni hakuliikennettä yhdestä kävijästä (!) KOKO KUUSSA keskimäärin 22:een uuteen kävijään päivässä. Muut 1440 eri kävijää ovat tulleet sivuille somesta, uutiskirjeestä sekä maksetun mainonnan kautta.

(Marraskuun toteutunut mainosbudjettini oli muuten megalomaaniset 7,38 euroa jos se sinua kiinnostaa.)

Yhden ihmisen yrityksenä resurssini ovat todella rajalliset, sekä taloudelliset, että erityisesti ajankäytöllisesti. Markkinointia on siis todella tehtävä suunnitelmallisesti, että ehdin tehdä myös ”niitä oikeita töitä” (sillä oman bisneksen markkinointi ei suinkaan ole minun päätyöni ja nämä verkkokurssitkin ovat vain pieni osa sitä).

Sama luultavasti pätee sinunkin organisaatioosi.

Ja toki sinä varmaan voisit ottaa ja sukeltaa verkon syövereihin ja kaivaa sieltä kaiken tämän tiedon itsekin, mutta onko sinulla todellakin aikaa ja tarmoa siihen?

Luulenpa, että vastaus on ei, ellet sitten toimi ihan samoissa hommissa kuin minä…

Kurssin saat nyt hintaan 49,- eli viikon lounaiden hinnalla. Ja kun laitat opit käytäntöön, ne lounaat on pian tienattuna takaisin!

takuuKurssin hinta on jo kertaalleen noussut ja saatan muuttaa mieltäni myös uudelleen koska tahansa. Jos siis haluat saada etumatkaa niihin kilpailijoihisi jotka eivät vielä ole tajunneet kuinka voimakkaasti sisältömarkkinointi voikaan vaikuttaa menestykseen, tähän tarjoukseen kannattaa tarttua nyt.

Minä nimittäin kannan myös taloudellisen riskin puolestasi: Sinulla on 100% TYYTYVÄISYYSTAKUU – Jos tulet katumapäälle, sinulla on 14 päivää aikaa pyytää rahasi takaisin viimeistä senttiä myöten! Selityksiä ei tarvita, ilmoitat vain asiasta minulle niin hoidan palautuksen.

(Ihan vaan sivuhuomautuksena… moniko lounaspaikka tai pizzeria muuten lupaa samaa: syö ensin ja päätä vasta sitten hoidatko laskun? Ei se mitään, minä teen sen silti!)

Erikseen hinnoiteltuna kurssimoduleiden arvo on 154,- eli säästösi on 68%. Ja alvitkin ovat vähennyskelpoiset!

Kenelle kurssi sopii?

 

Kurssi on suunniteltu kaikkia niitä silmällä pitäen, jotka tekevät markkinointia ilman isoja budjetteja ja taustajoukkoja. Lähinnä mielessä ovat olleet yksityis- ja pienyrittäjien tarpeet, sekä organisaatiot kuten hyväntekeväisyyttä tekevät yhdistykset, urheiluseurat ja vastaavat.

 

Mitä välineitä tarvitaan kurssin läpikäyntiin?

 

Tarvitset tietokoneen ja nettiyhteyden jotta voit katsella videoita. Ne kyllä näkyvät myös mobiililaitteilla, mutta varsinkin älypuhelimessa näyttö on niin pieni, ettei dioista ja demoista ehkä saa oikein selvää.

Kirjallinen materiaali on pdf- ja taulukkomuotoista (Google Sheets, joka on MS Excel -yhteensopiva). Pdf-tiedostot saat avattua jos sinulla on asennettuna koneeseen ilmainen Adobe Acrobat Reader. (Jos sen kanssa tulee ongelmia, ota minuun yhteyttä!). Mitään muita välineitä et tarvitse.

 

Paljonko kurssi vie aikaa?

 

Videoiden yhteiskesto on joitakin tunteja, mutta ne on pyritty mahdollisuuksien mukaan pilkkomaan lyhyempiin, enintään puolen tunnin pätkiin. Tarkoitus on auttaa sinua käytännössä, eikä istuttaa koneen äärellä opiskelemassa teoriaa.

Osassa videoista kerron vaihtoehdoista, osa näyttää kädestä pitäen vaihe vaiheelta kuinka työvälineitä käytetään. Varsinkin jos et mielelläsi koske uusiin tietokoneohjelmiin, huomaat, että niiden käyttö on varsin yksinkertaista kun tietää mitä etsii. Niitä asioita olen halunnut näyttää, jotta voit ottaa tarvitsemasi välineet suoraan käyttöön ilman turhaa jumppaamista.

Asioiden käytäntöönpanoon on mahdotonta antaa aika-arviota, sillä se riippuu niin paljon alasta ja aihealueesta, sinusta ja tilanteestasi. Jos tulee tenkkapoo, muista että voit aina laittaa mulle sähköpostia tai olla yhteydessä somen välityksellä!

Tärkeämpää kuin se, että saan kursseja myydyksi on se, että niiden opit laitetaan käytäntöön koska vain sillä saadaan parannettua esimerkiksi pienyrittäjien asemaa tiukassa markkinatilanteessa.

Anteeksi suoruuteni, mutta fakta on se, että

 

Sisältömarkkinointi ei ole enää vaihtoehto vaan (todella harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta) yritysten ja organisaatioiden elinehto

 

Ei siis auta vaikka kuinka toivomme paluuta entiseen: Tilanne ei tule tästä enää siis helpottumaan vaan hankaloituu entisestään jos et sopeudu olosuhteisiin.

Tämä kurssi antaa sinulle niitä eväitä joita tarvitset kiristyvässä kilpailussa. Nollariskillä.

 

Minulla ei ole juuri nyt aikaa tähän, voinko aloittaa kurssin myöhemmin?

 

Kurssi tulee olemaan jossain muodossa saatavana verkkokaupassani jatkossakin, mutta sen hinta todennäköisesti nousee (uudelleen) kevään 2016 aikana. Jos hankit sen nyt, sinulla on kaikki materiaali joka tapauksessa käytössäsi vähintään 6 kk ajan ostohetkestä. Voit siis hyvin käydä sitä läpi täysin omassa tahdissasi kun sinulle parhaiten sopii.

Koska olet lukenut tänne saakka on perusteltua olettaa, että sinulla on ongelmia saada omaa sisältömarkkinointiasi vauhtiin tai kuntoon. Siispä nyt on aika tehdä selkeä päätös siitä, että joko aloitat strategisen sisältömarkkinoinnin tai annat edelleen toisten kasvattaa etumatkaansa ja heikentää sinun tilannettasi entisestään, mutta älä jätä asiaa roikkumaan ja odottamaan ”parempaa päivää”.

Kaikella rakkaudella, (kuten kiinalaiset ovat sanoneet) ”Paras hetki istuttaa puu oli 50 vuotta sitten. Toiseksi paras on tänään.”

Toisin sanoen täydellisiä, tai edes parempia päiviä tuskin tulee. Ainoastaan huominen päivä ja päivä sen jälkeen kunnes lopulta tulee helmikuu (hiihtolomat on aina hyvä tekosyy olla aloittamatta mitään), maaliskuu (talvilomat ja ulkoiluilmat), huhtikuu (pääsiäinen), toukokuu (juhlakausi alkaa), kesäkuu (lomakausi alkaa), heinäkuu (eihän kukaan ole edes töissä), elokuu (koulunalkamiskiireet), syyskuu (pitää aloittaa kuntosaliharrastus), lokakuu (suppilovahverokausi), marraskuu (pikkujoulukausi), joulukuu (pitääkö tätä edes sanoa) ja hupsista, TAAS on tammikuu.

Se toinen vaihtoehto on siis tasainen virta uusia kiinnostuneita ja asiakkaita.

Aloita siis ”istuttaminen” nyt.