1. Ensin asiakas, sitten viesti ja vasta kolmanneksi tulee kanavat.
  2. Asiakkaasi tietää kyllä mitä sinä haluat – olennaisempaa on, että sinä tiedät mitä hän haluaa.
  3. Suunnitteluvaihe on hukkaan heitettyä aikaa vain jos suunnitelmia ei ikinä viedä käytäntöön. Satunnaisilla roiskaisuilla saa satunnaisia tuloksia ja tekemällä sitä mitä on ennenkin tehnyt saa sen minkä on ennenkin saanut.
  4. Ilman selkeitä tavoitteita on mahdoton sanoa osuuko maaliin tai edes lähelle.
  5. Ole kärsivällinen. Yhteisöjä ja luottamusta ei synnytetä yhdessä yössä.
  6. Viesteissä pitää olla kärki jonka ostaja ymmärtää vaikkei hän muuten ymmärtäisi sun alastasi mitään.
  7. Kyllä, asiakkaat käyttävät mobiililaitteita nyt jo joka alalla ja se vaikuttaa varsin moneen asiaan sisällön suunnittelussa.
  8. Voit miettiä sisällöntuotantoa elokuvakerronnan kautta: a) kaikki ei tykkää samoista leffoista – ts. kaikkea ei ole vielä tehty, b) tapahtumia pitää olla, mutta pelkkään rymistelyyn kyllästyy aika nopeesti (= säilytä balanssi) ja c) se kolmas ja kaikkein tärkein juttu on, että sisällön tarvis herättää jonkinlaisia tunteita.
  9. Samasta ideasta voi – tai siis kannattaa ja pitääkin – tehdä useita toteutuksia. Jos ei muuten niin formaattia vaihtamalla.
  10. Erilainen on parempi kuin parempi. (Sally Hogshead)

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.