Stoppi Spämmille!

Sykähdyttävä sähköpostimarkkinointi toimii!

sykahdyta-400Sähköposti on sekä tehokkuudessaan, että edullisuudessaan ylivoimainen viestintä- ja markkinointikanava kunhan sitä käytetään vastaanottajaa kunnioittaen

 

Tietänetkin sen, että on joka tapauksessa aina edullisempaa tavoitella kanta-asiakkaita kuin hankkia kokonaan uusia. Nämä ovat tutkimustuloksia aiheeseen liittyen:

 

Bain & Company: ”On 6-7 kertaa kalliimpaa hankkia uusi asiakas kuin säilyttää suhde vanhaan.” 

 

Marketing Metrics: ”Todennäköisyys tuottaa lisämyyntiä olemassa olevalle asiakkalle on 60-70%, mutta uudelle prospektille vain 5-20%.” 

 

McKinsey: ”Uusi asiakas tuhlaa verkkokauppaan keskimäärin 24,50, palaava asiakas yli kaksi kertaa niin paljon, 52,50.”

 

Näitä suhteita hoidetaan kustannustehokkaimmin sähköpostin välityksellä: uutiskirjeiden, asiakastiedotteiden ja verkkojulkaisuiden avulla. Uutiskirjeiden lähettämiseen löytyy jopa kokonaan ilmaisia, silti luotettavia ja helppokäyttöisiä välineitä ja jokaisella aktiivi-ikäisellä suomalaisella on sähköpostiosoite ja lähes yhtä moni myös lukee meilejään päivittäin.

Lisäksi kannattaa muistaa, että toisin kuin vaikkapa fanilauma Facebookissa, uutiskirjelistalla olevat osoitteet ovat sinun ”omaisuuttasi”. Facebook on jo pitkään päättänyt puolestasi mitä tykkääjäsi näkevät, mutta sinä voit vaikuttaa sähköpostisi perille menoon itse.

 

Olipa ”myyntiartikkelisi” mikä tahansa; tuote, palvelu tai hyvä asia, sähköpostilistan kasvattamisessa ja vaalimisessa kannattaa aina nähdä hiukan vaivaa.

kaikki-tilaajat

Jotta saisit alusta saakka luotua kontaktiverkoston josta on oikeasti hyötyä, täytyy toimia järjestelmällisesti. Olen itse aloittanut vuonna 2007 yritys-erehdys -metodilla ja oppinut matkan varrella sekä sen mikä toimii, että sen mitä ehdottomasti ei kannata tehdä. Kirjeitteni avaus- eli kiinnostavuusprosentit ovat vaihdelleet 0.2 ja 73.2% välillä eli järkyttävän huonosta todella hyvään ja tiedän myös tarkkaan mistä se johtuu. Sen asian olen halukas opettamaan sinullekin!

analytics-liikenne-some-vs-sahkopostimarkkinointi-uusi

Tästä kuvasta näet kuinka erilaista on uutiskirjeiden lukijoiden (Mailchimp) käyttäytyminen verrattuna muihin sivuston vierailuihin. Uutiskirjeen tilaajat ovat siis huomattavan luotettava, uskollinen ja sitoutunut kävijäkunta blogissa ja nettisivuilla.

Jotta siis sinä voisit välttyä kompuroinneilta ja tuhlaamasta aikaasi, olen kerännyt ja järjestellyt saamani opit Sykähdytä -verkkokurssiksi.

 

Jos siis tahdot

 

  • palvella paremmin nykyisiä asiakkaitasi ja tuottaa sitä kautta lisää myyntiä
  • viedä eteenpäin hyvää asiaa ja saada sille lisää kannattajia ja julkisuutta
  • tai kenties haluat rakentaa itsestäsi henkilöbrändin joka tunnetaan alansa vahvana osaajana, tähtäimessäsi esimerkiksi eduskuntapaikka

…kannattaa aloittaa kohdennetun sähköpostilistan kerääminen ja viestinnän kehittäminen nyt. Liity kurssille täällä Autan sinua käymällä kanssasi läpi seuraavat asiat moduli kerrallaan:

 

avatar-malliasiakas#1 Viestin vastaanottajalla on kasvot ja nimi

 

Ensiksi piirrämme kuvan yhdestä tai useammasta henkilöstä jonka kaltaisista ihmisistä kohderyhmäsi koostuu. Näiden muotokuvien määrä riippuu omista tavoitteistasi, toimialastasi ja siitä mitä myyt.

On ensisijaisen tärkeää tietää kenelle viestisi kohdennat. Sen sijaan, että yrittäisit olla kaikkea kaikille, sinun kannattaa terävöittää sanomaasi ja puhua yhdelle ihmiselle jolla on nimi ja kasvot. Näin saat viestit menemään varmemmin läpi.

 

#2 Näin saat hänet odottamaan meilejäsi

 

huutomerkkiKoska kuitenkin käytät sisällön luomiseen aikaa ja vaivaa, haluat varmasti, että meilisi myös avataan ja luetaan. Annan sinulle 5 helppoa vinkkiä joiden avulla teet uutiskirjeestäsi niin kiinnostavan, että toisin kuin valtaosa nykyisistä mainosmeileistä, sitä ei ohiteta vaan odotetaan.

 

#3 Kuinka houkutella tilaajia (ja olla ylpeä siitä)

 

paperbacklandscape_800x525Varmin tapa saada uutiskirjeelle tilaajia on tarjota heille joku konkreettinen ja välitön vastine, eli ilmaislahja josta on hyötyä ja/tai joka tuottaa iloa.

Tässä osiossa annan sinulle vaihtoehtoja joiden toteuttaminen ei vie liikaa aikaa tai muita resursseja, mutta joilla saat ihmiset luovuttamaan tietonsa mielellään. Kerron myös mihin virheisiin ei kannata sortua ”täkyjen” suunnittelussa, muun muassa sen mihin ilmaisuuden raja kannattaa vetää.

 

#4 Mistä kaikkialta tilaajia löytyy

 

Uutiskirje on tietenkin osa kokonaisvaltaista markkinointisuunnitelmaasi, ja jotta se täyttää tavoitteet tarvitset suunnitelman siitä missä ja kuinka mainostat sitä uusille tilaajille ja kasvatat verkostoasi. Olen melko varma, että tästä osioista löytyy vinkkejä joita et ole aiemmin tullut edes ajatelleeksi…

 

tiskivuoro-uutiskirje-kuva#5 Millaista on kiinnostava sisältö

 

Tässä osuudessa käymme läpi erilaisia sisältövaihtoehtoja joista yhdistelet omasi, annan sinulle 24 esimerkkiä joista sen voit koostaa.

Samoin annan sinulle tarkistuslistan siitä, mitä kannattaa huomioida sisältöä suunnitellessa, sisältäen ne 5 osiota joita ei missään nimessä kannata jättää pois yhdestäkään kirjeestä.

 

#6 Tarvittavat välineet ja kuinka niitä käytetään

 

Ennen kuin otat mitään uutiskirjeohjelmaa käyttöön tarvitset selkeän segmentointisuunnitelman ja ymmärryksen siitä, millaisia ominaisuuksia ohjelmalta vaaditaan. mailchimpTämän kurssin videomateriaaliin sisältyy MailChimp-ohjelmiston suomenkielinen käyttökoulutus joka on toteutettu erityisesti teknofoobikoita silmällä pitäen.

MailChimpin voit ottaa käyttöön täysin maksutta, ilmaisversio kykenee lähes kaikkeen mihin maksullisetkin ja se tarjoaa vähintäänkin hyvän vertailukohdan kun etsit omaan tarpeeseesi sopivaa välinettä. Annan toki myös vinkkejä muista vaihtoehdoista.

Näytän sinulle vaihe vaiheelta kuinka avaat tilin, luot listan, uutiskirjeen tilauslomakkeet, automaattiviestit ja itse uutiskirjeet ja kuinka liität tilauslomakkeet nettisivuille ja Facebookiin, jotta voit aloittaa oman sähköpostilistan kasvattamisen saman tien ilman mitään erityistaitoja.

 

#7 Kuinka varmistat viestien perillemenon

 

Tämä on kurssin tärkeimpiä oppitunteja, sillä käymme läpi niitä asioita jotka liittyvät maineenhallintaan.

Saat käyttöösi myös lunttilapun josta löydät 18 valmista sapluunaa ja 43 esimerkkiä jo valmiiksi tehokkaiksi havaituista otsikoista joilla varmistat, että vastaaottaja todellakin lukee viestisi.

 

uutiskirje-aikataulutus#8 Julkaisukalenterin 4 vaihetta

 

Viimeisimpänä, vaan ei vähäisimpänä on julkaisusuunnitelman laatiminen. Puhumme mm. aikataulutukseen liittyvistä asioista sekä seurannasta.

BONUKSENA kerron sinulle myös kuinka tarkkailet sähköpostiesi toimivuutta ei vain itse järjestelmän kautta vaan myös Google Analytics:n avulla. (Samaa yksinkertaista mutta tehokasta tekniikkaa voit soveltaa some-viestintäsi seuraamisessa.)

 

Kuinka kurssi toteutetaan

 

Saat sähköisen materiaalin käyttöösi moduli kerrallaan 4 viikon aikana, jotta sinulla on varmasti aikaa käydä ne läpi ja huolehtia myös ”kotiläksyistä” ilman, että joudut ventakuuyttämään työpäiviä öiden puolelle.

Kokemus on osoittanut, että sisältöä on ihan liikaa kerralla kaadettavaksi kenenkään niskaan. Se on varmin tapa aiheuttaa infoähky jonka seurauksena joko toteutus jää kokonaan tekemättä tai haluat harppoa tärkeiden kohtien yli.

Jos aikataulusi kuitenkin venyy, on hyvä muistaa, että kaikki ladattava materiaali; esimerkit, työkirjat, lunttilaput, tarkistuslistat jne ovat sinun ja kaikki videotkin ovat käytettävissäsi vähintään 6 kk ajan.

Sinulla on myös 14 päivän 100% rahat takaisin -tyytyväisyytakuu. Mitään selityksiä en kysele, ilmoitat vain minulle, että tahdot rahasi takaisin ja se on siinä.

 

Koska aloitetaan?

 

Ensimmäisen modulin aineiston saat käyttöösi välittömästi, ja seuraavat siitä eteenpäin aina muutaman päivän välein. Kun olet maksanut kurssin verkkokaupassani saat ladattua oppaan (pdf-tiedosto) jossa ovat kirjautumisohjeet. Tästä kauppaan

Kaupantekijäisinä saat käyttöösi nämä 2 Bonusmodulia (arvo 186,-):

 

#1 Markkinoinnin ja Viestinnän Psykologia

Inhoatko sinäkin myymistä? Huomaat, että asiakas on kiinnostunut, mutta kauppaa ei synny koska sinä et kehtaa suoraankaan sanoa, että ”osta nyt”?

Turhaudutko ihmisistä jotka eivät saa ostopäätöksiä tehtyä ja haluaisit eväitä siihen, miten voisit helpottaa ja nopeuttaa sitä ja tehtyä lisää kauppaa?

Onko sinulla tarjolla hienoja tuotteita tai upeita palveluita kiinnostavat monia, mutta silti liian vähän maksavia asiakkaita?

Ostopäätösten takana on aina paljon psykologiaa ja tämä bonusmoduli tarjoaa siihen tiiviin, mutta perusteellisen katsauksen.
Kuinka muun muassa ego, tunteet, luottamus, riskinotto, uteliaisuus ja sitoutuminen tulevat esiin ja huomioidaan verkkoviestinnässä ja myyntitilanteissa, mikä on se ainoa oikea tapa hinnoitella palveluita ja mitä sinun asiakkaasi todellisuudessa tahtoo.

Käytä näitä oppeja jos haluat verkkosivut jotka hoitavat myymisen puolestasi ja asiakkaita jotka ovat tyytyväisiä ostoksiinsa ja palaavat luoksesi uudelleen ja uudelleen.

#2 Näin Syntyvät Tehokkaat Otsikot

Otsikkosi ainoa tarkoitus on saada lukija ottamaan seuraava askel, eli kiinnostumaan itse sisällöstä. Jos se ei hoida hommaansa kunnolla kaikki sisällön eteen tehty työsi valuu hukkaan.

Mukana 10 vinkkiä sellaisen sisällön luomiseen jota katsotaan, kuunnellaan, luetaan ja jaetaan.

Kurssin hinta on 229,- (sis. alv 24%).

 

Kysymyksiä ja vastauksia

#Mitä muita kuluja kurssiin liittyy?

  • Mitään muita pakollisia kustannuksia ei ole, mutta halutessasi voit toki investoida uutiskirjeiden lähetysohjelmaan, kirjepohjien suunnitteluun, uutiskirjeiden sisältöön, grafiikoihin, tekniseen tukeen jne.

#Mitä työvälineitä tarvitsen?

  • Tarvitset tietokoneen ja nettiyhteyden.

#Pitääkö minun ymmärtää html-kieltä tai muuta teknistä jargonia?

  • Ei tarvitse. Kuudennessa modulissa käyn kanssasi vaihe vaiheelta läpi kuinka luot uutiskirjelistan ja mitä tietoja sinne on syötettävä, kuinka luot web-tilauslomakkeet ja automaattiviestit jotka lähetävät tilaajillesi, sekä kuinka itse uutiskirjeen suunnittelu, viimeistely ja lähetys tapahtuu. Ohjelmisto on englanninkielinen, mutta tämä kaikki tapahtuu selvällä suomella!

# Paljonko kurssin kotitehtäviin kuluu aikaa?

  • Ajankäyttö riippuu tietysti sinusta itsestäsi. Useimmat videot ovat kestoltaan alle 20 minuuttia, koska tarkoitus ei ole istuttaa sinua passiivisena koneen äärellä vaan saada asiat tehtyä. Siinä vaiheessa kun teemme sinulle valmiita kirjepohjia ja laitamme uutiskirjeohjelmaa töihin (6. moduli) aikaa kuluu varmasti joitakin tunteja, mutta se on prosessi joka täytyy hoitaa vain kertaalleen – jos sen tekee järjestelmällisesti ja kunnolla. Kaikki muut osiot, eli suunnittelu- ja tutkimusvaiheet hoituvat paljon nopeammin.

Oma tavoitteeni ei ole myydä mahdollisimman paljon oppilaspaikkoja vaan sekä parantaa suomalaisen sähköpostimarkkinoinnin tasoa (että loppuisi se turhanaikainen spämmi joka ei kiinnosta ketään!), että parantaa sinun yrityksesi tuottavuutta ja saada hyvä asiasi leviämään. Koko Suomessa ei taida kukaan muu tarjota näin perusteellista opastusta sähköpostimarkkinoinnin saloihin ainakaan niin, ettet joutuisi ”kaupantekijäisinä” sitoutumaan johonkin muuhun asiakassuhteeseen kuten lähetyksessä käytettävän (kalliin) ohjelmiston käyttäjäksi.

Jos hinta tuntuu kovalta, haluan sinun pohtivan kokonaisinvestointia sen sijaan, että mietit kurssini hintaa yksinään. Kun lasket kokonaiskustannuksia kurssimaksuineen päivineen, mieti paljonko tällä hetkellä maksat yhdestä uudesta asiakkaasta esimerkiksi mainoskuluina. Tällä summalla ei esimerkiksi kovin ihmeellistä lehtimainostilaa vielä saa, ja sitäpaitsi sen tuottavuuden seuraaminen on hyvin vaikeata. Sähköpostilla on todistetusti paras tuottosuhde mitä lisämyyntiin tulee joten voit perustellusti olettaa, että kurssi maksaa itsensä takaisin eikä siis olekaan enää menoerä vaan investointi.

Jos myyt tuotteiden tai palvelujen sijaan tärkeää asiaa, muista, että sähköpostin lukemiseen keskitytään aivan toisella tavalla kuin vaikka Facebook-seinän lukemiseen. Siispä jos olet vakavissasi asiasi suhteen, tämä on se yksi asia johon kannattaa panostaa.

Jos siis haluat viestisi menevän oikeasti perille, sähköposti on se väline johon ensisijaisesti kannattaa panostaa

Totta puhuen et voi menettää mitään, sillä jos et koe saavasi rahoillesi vastinetta voit pyytää ne takaisin viimeistä senttiä myöden.

PS. Jos olet lukenut sivun tänne saakka tiedän, että haluaisit vastata myöntävästi. Tiedän myös, että ihmiset jotka eivät saa päätöksiä aikaan eivät yleensä saa mitään muutakaan valmiiksi, joten nyt on aika sanoa joko kyllä tai ei.

Jos sanot kyllä, sinulla on muutamassa viikossa hommat valmiina. Saatat myös sanoa ”ehkä sitten joskus paremmalla aikaa”, ja varmaan jo itsekin tiedät, ettei sellaista täydellistä hetkeä ole eikä tule. Siinä tapauksessa sano mieluummin ei, mutta älä jätä asiaa roikkumaan.

Sähköpostimarkkinoinnin suunnittelu ja toteutus ei ole vaikea homma, mutta jostain syystä et ole sitä saanut kunnolla vauhtiin. Minä voin auttaa siinä ja kertoa kuinka siitä saadaan jatkuvaa vielä alkuinnostuksenkin jälkeen. Teen sen tällä kurssilla.

Vuosi 2016 voi muuttaa kaiken!

 

Jos haluat vahvistaa viestintääsi ja tehdä sitä kautta parempaa tulosta, nyt on juuri oikea aika laittaa tämä pala markkinoinnista kuntoon!

Share
Tweet
Share
Pin
Email