Markkinoinnin Crosstraining - verkkokurssi

Uusi kurssilainen – lue tämä ensin:

  • VAROITUS! Kurssimateriaalia on täällä todella runsaasti – älä PLIIS yritä kahlata sitä kerralla läpi.
  • Tutustu siihen osio kerrallaan, jäsentele saamasi tieto ja tee annetut harjoitukset jotta saat asiat vietyä myös käytäntöön. Pelkkä tieto ei vie sua juurikaan eteenpäin – ja kun sitä tulee kerralla liikaa, alkaa vaan suotta ahdistaa.
  • Kurssilaiset ovat tuumanneet, että alussa tuntuu, ettei tästä meinaa saada otetta – mutta että kolmosmodulissa kaikki siihen mennessä läpikäyty selkeytyy. Siispä pyydän: etene järjestyksessä koska kurssin jutut rakentuvat toistensa päälle ja harppomalla ja oikomalla itse asiassa vaan hidastat koko prosessia entisestään ja tuhlaat omaa aikaasi.
  • Nämä asiat joita tässä käydään läpi on markkinointiin liittyviä tekniikoita ja ihan kuten urheilun tekniikat (nostotekniikat, uintitekniikat, lyöntitekniikat, hyppytekniikat, juoksutekniikat) – ne ei kaikilla suju heti luonnostaan vaan vaativat harjoittelua ajatuksen kanssa. Mutta se työ kannattaa tehdä, koska sitä ei  tarvitse tehdä montaa kertaa! Mun taustani on urheiluvalmennuksessa ja samalla logiikalla tuotan näitä yritystoiminnan valmentamiseen liittyviä juttuja.
  • Nyrkkisääntönä voi pitää, että jokaista opiskeluun käytettyä minuuttia kohden käytä 4 asioiden täytäntöönpanoon.
  • Kun tulee tuttua asiaa älä mieti että mä tiedän tän jo vaan kysy itseltäsi: “Kuinka voisin tätä soveltaa uudella tavalla omassa yrityksessäni?”
    AINA on mahdollista löytää joku uusi vastaus ja näkökulma. Mä olen ollut alalla kohta parikymmentä vuotta enkä vielä voi sanoa että kaikki kortit ois käännetty!
  • Pysy uteliaana! Kiitos kun olet täällä ja kiitos kun annat mun auttaa!

//Eveliina

PS. Kolmannesta videosta alkaen olen lisännyt puhenopeutta niissä 15 %. Ne siis kuulostavat aluksi vähän hassulta, mutta siihen tottuu nopeasti. Voit lisätä itsekin videon nopeutta alhaalla oikealla näkyvästä hammasratas-merkistä (ensin täytyy klikata play).

PPS. Jos video jumittaa, kannattaa sivu ladata uudelleen. Voit myös klikata siinä näkyvästä YouTube-logosta ja katsella sitä suoraan YouTube-sivustolla, jossa itse asiassa pätee ihan sama juttu. Siellä on viime aikoina ollut ongelmia, ettei video lähde pyörimään tai kuva on huono. Huonoon kuvaan auttaa yleensä kun painaa hetkeksi pause ja jatkaa sitten katselua.

PPPS. Laitathan mulle palautetta tulemaan kurssista – etenkin jos koet, että siitä on tai tulee tulevaisuudessa olemaan sulle hyötyä! Voit viestitellä osoitteeseen eveliina@tiski.fi tai alla olevalla lomakkeella (myös jos löydät jotain vanhentunutta infoa tai toimimattoman linkin – arvostan isosti!)

#1 Moduli - Ajanhallinta ja priorisointi

Modulin TÄRKEIN asia LÖYTYY OSASTA 2, KOHDASTA NOIN 19:30. ÄLÄ JÄTÄ SITÄ TEHTÄVÄÄ VÄLIIN!

Tässä modulissa käyn läpi omiin kokemuksiini yksinyrittäjänä perustuvia vinkkejä liittyen priorisointiin, ajanhallintaan, itsensä motivointiin ja tavoitteiden asettamiseen. Olen vuosien varrella kokeillut kaikenlaista, mutta vasta kun ymmärsin miten suhtautua omiin sisäänrakennettuihin luonteenpiirteisiini, lakkasin lyömästä päätäni seinään monessa asiassa.

Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä ole paras ratkaisu toiselle ja siihen on olemassa ihan oikea syy – usein ihan muu kuin se yleisin jota me tarjotaan itsellemme selityksenä, että “mä oon vaan niin tyhmä.”

Et ole!

 

#2 Moduli - Lempiasiakas, erottautuminen

Tässä modulissa syvennytään siihen tosiseikkaan, että ilman Valion markkinointibudjettia sä voit kyllä palvella kaikkia mutta sä et voi tehokkaasti markkinoida kaikille. 

#3 Moduli - Mediavalinnat persoonan mukaan

Kun resurssit (aika, raha) on rajalliset, kannattaa miettiä tosi tarkkaan mihin niitä ohjaa. Valinnanvaraa on aivan liikaa, mutta puhutaan siitä miten joukosta valitaan juuri itselle kaikkein hyödyllisimmät.

#4 Moduli - Sisältösuunnitelma ja käytäntö

Muista tämä: Ideoita on harvinaisen turha sensuroida lennossa. Mieluummin kannattaa laittaa ylös kaikki villeimmätkin ideat ja unelmat – niitä on nimittäin toteutettu uskomattoman paljon enemmän kuin luuletkaan! (Idean osuus kokonaisuudesta on kuitenkin varsin pieni – tästä olen kirjoittanut blogiinkin)

Lataukset:

Muistikartta

Sisältökohtaiset tavoitteet

Lisämateriaali:

Myyntikirje – Myyntikirjeen laatiminen ei siis tarkoita, että se pitäisi sellaisenaan julkaista omilla nettisivuilla, mutta Ostaja tahtoo muodossa tai toisessa vastauksen kaikkiin siinä käsitellyihin asioihin.  

Aihekarttaesimerkki

Blogin julkaisijan muistio

Sisällön lunttilappu (kuva)

Yoda “vaatekaappi” (artikkeli)

Lataukset:

Diat

Share
Tweet
Share
Pin
Email