Markkinoinnin "crosstraining" - kun tahdot tuloksia

  • Jos sun markkinoinnista puuttuvat selkeät tavoitteet
  • Jos sulla tuntuu olevan jatkuva kiire, mutta asiat eivät silti tunnu etenevän siihen suuntaan mihin tahtoisit
  • Jos sun yritys tarjoaa palveluita tai sun tuotteet on sellaisia, että asiakkaasi tahtoo usein vähintään toisen ellei kolmannenkin mielipiteen ennen kuin uskaltaa tehdä päätöksiä (mulla ja mun kavereilla niitä on ainakin kaikki vaateostokset ja sisustusjutut eli tuotteet jotka ”kertoo” musta jotakin ulospäin)

Mun nimi on Eve Koivula ja autan sua tekemään 30 päivän aikana toteuttamista vaille valmiin kolmen kuukauden markkinointisuunnitelman joka tuo sulle uusia, huipputyytyväisiä asiakkaita.

…ja jonka voit sitten toistaa uudelleen ja uudelleen. Paitsi että kun tiedät myös täsmälleen mitä sun kannattaa seurata, niin seuraavalla kierroksella otat käyttöön vaan niitä parhaita juttuja ja vaihdat ei-toimivia uusiin, jolloin tulokset on vieläkin parempia.

– – – – – Jos tuntuu ettet yksin pärjää, mutta sulla ei ole varaa palkata apuakaan – TÄMÄ on nyt ratkaisu siihen 👍

Markkinoinnin crosstraining –verkkokurssi sai alkunsa siitä, että kävin yksityisten asiakkaiden kanssa aina läpi näitä samoja asioita ja kysyin samoja kysymyksiä uudelleen ja uudelleen.

Joka ikinen kerta.

Lopulta tulin siihen tulokseen, että on viisaampaa ihan kaikkien kannalta kerätä ne yhteen ja pistää helposti saataville, jotta mahdollisimman moni voisi niistä hyötyä. Se nimittäin tietää rahan säästöä sekä niille, jotka tahtovat jatkaa hommia mun kanssa kahdestaan, että niille, joille se ei ole syystä tai toisesta mahdollista.

Jos (eli kun) tahdot tehdä tehokasta markkinointia tällä somen ja sähköisen viestinnän aikakaudella, tietyt asiat vaan pitää tehdä tietyssä järjestyksessä.

Näin se vaan menee. Ei auta.

Ihan samalla tavalla kuin jos tahtoo kuntosalilta /crossisalilta /kahvakuulasta /lattaritansseista /laihdutusohjelmasta /kukkiensidontakurssilta tai ihan mistä tahansa tuloksia:

mietitään tavoitteet, tehdään suunnitelma, priorisoidaan, opetellaan riittävät tekniikat, tehdään töitä, tuskastutaan, kompastutaan, noustaan ylös ja jatketaan, seurataan tuloksia, saadaan selville mikä toimii paremmin ja mikä huonommin, muokataan suunnitelmaa…

…uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.

►► Valmentajan avulla etenee nopeemmin ja välttää useempia karikoita kuin yrittämällä ja erehtymällä itse. Kysy keneltä tahansa joka on ikinä työskennellyt valmentajan kanssa.

Tämän kurssin sisältö keskittyy niihin tekniikoihin – markkinoinnissa.

Ei oo seksikästä, houkuttelevaa eikä aina edes hauskaa, mutta taatusti tehokasta!

Tästä pääset verkkokauppaan

Siihen aikaan kun kisasin kahvakuulaurheilussa, vahva tekniikka oli ainoa syy siihen, että pystyin voittamaan niitä kisoja ja napsimaan päänahkoja joihin mulla ei pitänyt olla mitään saumaa – kilpakumppaneiden voimatasojen ollessa ihan toiselta planeetalta. Tämä ihan vaan sivuhuomautuksena….

tai itse asiassa siksi, että yritystoiminnassa se on sama homma -> tekniikka on paras ja ainoa tapa hankkia etulyöntiasema jos voimataso (=talous) on huonompi kuin sun kilpailijalla – kuka tai mikä ikinä se lieneekin. 

Kurssilla opit mm.

  • Kun sulla ”ei ole aikaa”, KUINKA ja mistä sitä kaivetaan.
    (Mitä siis lakataan tekemästä ja mitä voisi tehdä eri tavalla – tehokkaammin.)
  • Kun sun on hankala saada asiakkaat ymmärtämään miksi sun tuote tai palvelu ois paras juuri heille KUINKA kaivat heille vakuuttavat perustelut niin, että kaupat syntyy ilman, että sun pitää tyrkyttää tai tuputtaa yhtään mitään
    (mä tiedän, että sä todennäköisesti vihaat jo pelkkää ajatusta myymisestä, ja antaisit mieluummin vaan asiakkaiden valua sisään ja tulosten puhua puolestaan. Onko se todellisuutta nyt?)
  • Kun sulla ei ole riittävästi asiakkaita, KUINKA suunnittelet omat hommat siten, että päätyisit varmimmin juuri oikeitten ihmisten ”tutkaan” kun heillä on ostohousut jalassa ja maksupaita päällä
    (tänä päivänä ei riitä, että pistää vähän jotain mainosta sinne tänne ja toivoo parasta – pitää olla järjestelmällisempi!)
  • KUINKA se varsinainen julkaisusuunnitelma laaditaan vaihe vaiheelta ja mistä yksittäisistä osasista suunnitelma koostuu
  • KUINKA tehdään ostohalut herättävää sisältömarkkinointia
    (…kun kumminkin pyörität yritystoimintaa ja sulla on kuitenkin todella rajalliset resurssit ja, niin miksi tuhlata aikaa niihin jotka ei paranna kumpaakaan tilannetta – ei tuo lisää kauppaa joka mahdollistais kenties vaikka avun hankkimisen ja enemmän sitä aikaa?
    Ja erotellaan se henkilökohtainen viihdekäyttö työsomesta, jooko!)

Ja muuten sitten lohdutuksen sana: sun ei tarvitse olla markkinoinnissa maailman paras saadaksesi näistä tekniikoista hyötyjä irti – ihan kuten sun ei tarvitse olla teknisesti Michael Phelpsin tai Serena Williamsin tasolla saadaksesi uinti- tai tennistreenistä enemmän tehoja kuin jos roiskit ja huiskit vähän sinnepäin ja toivot parasta.

Toki jatkuva harjoittelu kyllä tulee parantamaan sun tilannetta ja tämän jälkeen sä tiedät MITÄ pitäis harjoitella!

►►Kurssimoduleita on 4 ja saat ne kerralla kaikki käyttöösi – silläkin uhalla, että käy kuten Irenelle:

”Kurssin edetessä tiedon ja opin lisääntyessä ahdistukseni vain kasvoi kun tajusin mitä en osaa ja mitä pitäisi osata…”

Nimittäin: ”…Sitten sain oivalluksen, että palaan alkuun (priorisointiin).”

Ennen kurssia olin hiukan epävarma, ehdinkö riittävästi paneutumaan kurssiin, jotta se hyödyntää – mutta nyt kun se on ohi mulla on selkeät ideat markkinointiini eikä se enää ole pelkkä iso peikko.

Oon huomannut että less is more kun sen vähän tekee hyvin ja oikein.

Itse pidin erityisen paljon siitä, että vaikka se on laadittu useammille, jäi tosi henkilökohtainen fiilis että koko kurssi oli mulle vain tehty.

Jonita Raikko

SisustusJonita

1. Moduli

Eka moduli siis käsittelee priorisointiin liittyviä asioita. Useimmat tahtoo skipata sen ja mennä suoraan asiaan (niin mäkin olen toiminut ennen kunnes opin tän paremman tavan. Se on monella meillä perimässä tämä kärsimättömyys, riuskuus ja työteliäisyys – tehdään ensin ja mietitään sitten). Ei kannata.

Sitäpaitsi 86:sta saamastani tutkimuspalautteesta 44:ssä luki muodossa tai toisessa, että ajankäyttö tuottaa haasteita, joten se on minusta aika selkeä viesti. Olen kahvakuulaurheilijoita valmentaessani oppinut kaivamaan tekniikasta sen yhden yksittäisen asian, jonka fiksaamisella on suurin vaikutus kokonaisuuden kannalta:

Kun korjataan syy niin iso osa seurauksista korjaantuu ihan itsestään.

Ja jos noin iso prosenttiosuus on tunnistanut saman ongelman niin millainen koutsi minäkin olen jos en sitä kuuntele?

Jos ei muu tästä kolahda niin hyppää videon #2 kohtaan 19:35 ja tee siellä annettu harjoitus. Hyödyt siitä jatkossa.

2. Moduli

Toisessa modulissa pohditaan erottumista – sekä markkinoilla että markkinoinnissa.

Kun kaikkea on tarjolla yllin kyllin, on sun oma etu tarjota hankintapäätökselle hyvät perustelut eikä jättää sitä asiakkaan itsensä selvitettäväksi.

Jos hän ei nimittäin hiffaa sitä itse, hän menee ja hankkii apua muualta, siltä joka sanoo asiat hänelle suoraan – mutta tuskin kertoo sulle mistä se johtui.

Tai jos kertookin niin jälkikäteen, ja sitten teitä molempia harmittaa eikä kukaan välttämättä ole tilanteeseen ihan tyytyväinen. Ei edes se toinen myyjä vaikka kerääkin rahat.

Modulin mukana tulee suorastaan hämmentävän helppokäyttöinen, 1-sivuinen erottumisen työväline!

3. Moduli

Kolmas moduli opastaa miten löytää parhaat kanavat kaikista niistä kymmenistä (ellei sadoista) vaihtoehdoista joita sulla on tyrkyllä.

Vertailu on sun kannalta elintärkeää siksi, että jos sulla ei ole aikaa tehdä asioita edes kertaalleen – mistä ajattelit kaivaa sitä (ja rahaa) tehdäksesi asiat uudelleen kun puhdas hakuammunta ei taaskaan toiminut?

Ainakin sulla tarvis olla perustelut sille, miksi teet asioita joita teet ja seuranta siitä meneekö maaliin vai ei.

Tämän jälkeen sulla on. Se on koko kurssin idea: 30 päivässä valmis ja toteutuskelpoinen markkinoinnin suunnitelma joka tuo myös haluttuja tuloksia.

4. Moduli

Neljännessä modulissa pistät ideat järjestykseen, päivämäärää paperille ja niin edelleen.

Ja opit senkin kuinka sisältö kannattaa koostaa ihan vaan palikka kerrallaan, jotta siitä ois sekä sulle, että sen kuluttajalle (= asiakas tai tuleva sellainen) mahdollisimman paljon hyötyä.

Sekä että – ei joko tai.

Sellaista sisältöä tykätään myös jakaa eteenpäin!

Lisäksi opit vaihe vaiheelta kirjoittamaan otsikoita – koska somessa sun viestinnän toimivuus on kiinni enimmäkseen niistä. (Jos otsikko ei herätä kiinnostusta, kaikki muu sisällön eteen tehty työ on 100 %:n turhaa.) Siihenkin on olemassa ihan valmis kaava.

►► Mitään pohjatietoja et tarvitse ja välineiksi riittää nettiyhteys sekä ilmainen pdf-tiedostojen lukuohjelma (Adobe Reader), joka taitaa löytyä nykyisin jo oletuksena kaikista koneista.

Jokaiseen moduliin liittyy videoita ja ladattavaa materiaalia – ja jos tahdot syventää oppimaasi, lisälukemista ja/tai –kuunneltavaa löytyy valmiista lähteistä (suomeksi ja englanniksi).

Kaikki on koottuna yhdelle, salasanan takana olevalle verkkosivulle, etkä tarvitse mitään erityisiä ohjelmia tai varusteita niiden läpikäyntiin – nettiselain (tietokone, läppäri, tabletti, älykännykkä) riittää.

Lisäksi olen koostanut bonus-paketin joka vie sua vielä monta harppausta eteenpäin (kyllä – juuri siksi, että tämä päätös ois sulle mahdollisimman helppo):

Minua epäilytti ensin, että saanko kurssitehtävät tehtyä, osaanko tehdä ne ja onko niistä oikeasti hyötyä. Muutokset ovat hitaita, mutta todellakin olen saanut kaiken tehtyä ja aiheet ja aiheryhmät ovat selkiytyneet, mikä helpottaa mm. blogipostausten suunnittelua. Tekemisestä on tullut suunnitelmallisempaa kuin aikaisemmin.

Pidin erityisesti mukana tulleista muistikartoista. Niistä näkee helposti, mitä on tekemättä, unohtunut, puuttuu, vaatii tarkennusta jne.

Eve kysyi kenelle suosittelisin tätä kurssia ja sanoisin yksinkertaisesti näin, että jos julkaiset netissä tarkoituksenasi saada lukijoita tai asiakkaita, suosittelen että käyt läpi tämän kurssin!

Maarit Mäki

Musculus Maaritus

#1 Bonus

Verkkosivu kuntoon viikonlopussa –videoworkshop

Verkkosivu ei ole käyntikortti vaan myyntiesite, joten on tärkeää että laitat sinne ne olennaiset asiat joilla oikeesti edistetään kaupankäyntiä.

(PS. On vain yksi asia joka voi hätätapauksessa korvata sun omat nettisivut ja se EI ole Facebook-sivu tai vastaava!)

#2 Bonus

Instagramin tehokäyttö –videoworkshop

Huippusuositun Instagram-oppaan oppien lisäksi videoworkshop sisältää runsaasti ennen julkaisematonta materiaalia yritystilin suunnitteluun ja hallinnointiin liittyen.

Jos tavoite on saada Instasta asiakkaita, tämä workshop auttaa tekemään siitä sekä mahdollista, että mahdollisimman hauskaa.

#3 Bonus

Odotettu Uutiskirje -kurssi

Mikään muu some-kanava ei edelleenkään ole yhtä tehokas yritysviestinnässä kuin sähköposti – kunhan sitä ei yritetä käyttää väärin kuten (spämmin määrästä päätellen) 99 % tekee.

Katsotaan yhdessä vaihe vaiheelta miten teet toimivaa sähköpostimarkkinointia – joka on hyvin erilaista kuin se spämmi jota sun ja mun sähköpostilaatikkoon jatkuvasti sataa.

(bonus-paketin yhteisarvo 491,-)

►►Jos me käytäisiin näitä läpi kahden kesken niin koko paketin hinta tulisi olemaan vähintään 1500 euroa alveineen ja nuo bonuskurssit päälle eli parisen tonnia.

Nyt ei kuitenkaan puhuta sellaisista summista.

Lisäksi tapoihini kuuluu tämä:

sun ei tarvitse riskeerata tässä kaupassa senttiäkään vaan minä kannan riskit sun puolesta.

Sulla on 14 päivää aikaa tutustua kaikkeen materiaaliin ja päättää sitten oliko tämä kurssi sitä mitä oletit ja toivoit ja joka auttaa sun yritystoimintaa ja tuo siihen sijoitetut rahat monikertaisena takaisin.

Minä uskon vahvasti että tuo, mutta sä saat päättää sen itse.

Jos et koe saavasi sun rahoille vastinetta, riittää kun ilmoitat mulle tilinumeron johon tahdot että kurssimaksu palautetaan ja asia on sillä kunnossa! (sähköposti: eveliina@tiski.fi)

JUURI NYT saat kurssin hintaan 269 euroa

– eli 86 % sen todellista arvoa edullisemmin (sis. alv 24 %)

 

Olen myös pyöritellyt mielessäni erilaisia lisämoduli-ideoita, joihin sulla tulee olemaan pääsy tähän samaan hintaan – jos hyppäät kyytiin nyt (niitä on tulossa 4-5 ja ne julkaistaan elo-joulukuussa).

Lisäksi pääset vaikuttamaan niiden sisältöihin kertomalla mulle millaista apua sä eniten kaipaat!

Tästä pääset verkkokauppaan

Mietin, että onko kurssilla mitään konkreettista uutta verrattuna aikaisemmin käymiini kursseihin ja hieman epäilytti myös se, että saanko asiat käytyä läpi, sillä joskus ostan verkkokursseja, mutta sitten en saa vietyä asioita tarpeeksi käytäntöön.

Vaikka olen aina tiennyt, että kaikki viestintä pitää kohdistaa ikään kuin yhdelle kuvitteelliselle henkilölle, niin sinun esimerkkiesi kautta tämä sytytti lampun päässäni ja tajusin, että viestinnässä ja markkinoinnissa minun ei tarvitse (tai kannata) olla kaikkea kaikille.

Tykkäsin erityisesti siitä, miten somea voi käyttää omaa persoonaa ja roolia tukien. Ja arvostin suuresti myös sitä, että kysyit henkilökohtaisessa videossa, miten olen edistynyt. Vau!

Suosittelisin kurssia pienelle tai keskisuurelle yritykselle, joka kaipaa suuntaviivoja siihen, miten ja mihin keskittyen tehdä markkinointia.

Liisa Niskakangas

Unijuna

Kurssin saa toki hankittua myöhemminkin, mutta mun kursseihin liittyen edut on aina sitä paremmat mitä nopeammin saat päätöksiä tehtyä. Taloudellinen hyöty tulee kaikki sulle – ei mulle – ja hyvästä syystä! Minä puolestani hyödyn monellakin tapaa siitä, että mun asiakkaat saa hyviä tuloksia aikaan.

Win-Win!

Kuten sanottu: mulle on tärkeää, että tämä ois mahdollisimman monen yrittäjän ulottuvilla – vaikka totta puhuen hinnan pitäis olla paljon korkeampi ja jos olisi mä vaan tekisin sulle palveluksen. Sä nimittäin saat siitä niin sanotusti ulos samassa suhteessa kuin mitä laitat sisään.

Se ei tule riittämään että sä tiedät nämä asiat – sun pitää vielä tehdä se työ. Mä yritän auttaa sua mahdollisuuksien mukaan, mutta mä en voi tehdä kaikkea sun puolesta.

Russel Brunson –niminen tyyppi on joskus kertonut esimerkin, että hän järjesti tapahtuman johon liput maksoi 25 000 taalaa. Hän otti mukaan joitakin ihmisiä myös täysin maksutta…. Ja ne jotka maksoivat lipuista täyden hinnan, tienasivat rahansa monin kerroin takaisin, mutta ne jotka olivat paikalla ilmaiseksi eivät tietenkään tehneet asioille mitään eivätkä hyötyneetkään mitään.

Eikä muuten edes yllätä.

Olen huomannut saman ilmiön sekä itsessäni, että muissa: Mitä syvemmälle epämukavuusalueella oon joutunut, sitä nopeemmin olen saanut tulosta aikaan. (Kun on tahtoa, alkaa löytyä keinojakin.)

Jos siis tuntuu siltä, ettei sulla ole varaa tähän niin pyydän sua pohtimaan asiaa uudemman kerran siltä kantilta, mitä se sulle tulee maksamaan jos sä jatkat kuten tähän saakka – ilman selkeää suunnitelmaa, koittamalla vähän sitä ja vähän tätä…

Jos se nyt jo meinaa haitata yöunia, niin kauanko tilannetta kannattaa sietää? Millaiset seuraukset sillä sitten on? (Tuskin tarvitsee vääntää rautalangasta?)

…ja vertaat sitä sitten ajatukseen, että sä TIEDÄT mitä teet markkinointisi eteen tänään, huomenna, ylihuomenna, ens viikolla, ens kuussa ja niin edespäin ja tiedät mitä seurata jotta voit toistaa parhaita juttuja seuraavalla kierroksella ja parantaa joka kerta.

Monistat ja skaalaat niitä onnistuneita kampanjoita ja saat niistä joka kerta paremmat tulokset.

Tavoitat ne lukemat jotka olet itse laittanut tavoitetaululle. Uudelleen ja uudelleen.

Se onnistuu kun selkiytät kenelle, mitä, kuinka ja miksi… Näytän kädestä pitäen kuinka se tehdään!

Lisäksi lupaan, että sulla jää aikaa kaikille muillekin tärkeille asioille – mitä ikinä se ovatkin. Perhe, ystävät, vapaaehtoistyö, urheilu, matkustaminen, loikoilu ja pötköttely… meillä on jokaisella asioita joihin kaivattais lisää aikaa ja/tai energiaa.

Meidän yhteinen tavoite on se, että markkinoinnista tulis sulle vähän kuten hammaspesu – yhtä itsestäänselvää toimintaa ja proaktiivista (= ehkäisee reikiä sun yrityksen kassassa) mieluummin kuin reaktiivista (= sitä kuuluisaa tulipalojen sammuttelua).

Ja se, että sun markkinointiin laittamat eurot ja aika alkaa tuottaa tuloksia – niitä tyytyväisiä asiakkaita siis – ja tyytyväisempi SINÄ!

Asiat tulee muuttumaan joka tapauksessa, mutta joko sinä päätät mihin suuntaan ja toimit sen mukaan. Tai sitten et.

Niin tai näin – onhan se harkittu päätös myös jos ET nyt tee asioille mitään. Onhan?

v

Näemme vahvuutenasi, että pystyt käytännössä sekä luomaan sisältömarkkinointialustan, vastaamaan visuaalisuudesta sekä tekstisisällöstä. Tekstisi ovat oivaltavia ja selvästi loppuun saakka mietittyjä. – Petteri –

v

Eveliina on todella osaava markkinointiammattilainen ja hänellä on hallussa erittäin laaja valikoima markkinointiin liittyviä välineitä. Hänen kanssaan on ollut ilo työskennellä. – Ari –

1 Shares
Tweet
Share
Share
Pin