Tuskailetko älypuhelimen näppäimistön kanssa, kun sormet eivät millään meinaa osua oikeisiin kirjaimiin ja sen seurauksena tulee läheteltyä jatkuvasti väärää informaatiota, vääriä osoitteita, numeroita ja linkkejä jotka eivät toimi? Entä käytätkö Instagramissa kerta toisensa jälkeen samoja #häsiä, kirjoitat ne aina uudelleen, koitat muistaa ne kaikki ja käyt sitten ehkä lisäämässä niitä jo julkaistuun kuvaasi?

Tässä sulle vinkki jolla vältyt tältä kaikelta ja monelta muulta turhalta naputtelulta.

iPhonen käyttäjällä on mahdollisuus tallentaa usein käytettyjä tekstejä puhelimen muistiin lyhytkoodin taakse. Kuulemma samanlainen ominaisuus löytyy myös Androideista, mutta koska mulla ei ole sellaista käytössä, en osaa sanoa tarkemmin mistä.

Omppupuhelimissa polku on Asetukset -> Yleiset -> Näppäimistö -> Tekstin korvaus.
Paina ensin plussaa, kirjoita (tai liitä valmiiksi toisessa sovelluksessa kirjoittamasi teksti) Sanonta-riville ja keksi sille pari-kolmekirjaiminen lyhenne.

Tässä joitakin ideoita mitä voit lyhennellä:

  • Tervehdystekstit, kuten Mitä kuuluu? Kiitos! Tulossa, 5 min. Ehditkö lenkille? ja niin edelleen
  • Usein käytössä olevan käyttäjätunnuksen
  • Sähköpostiosoitteen
  • Etanapostiosoitteen
  • Erilaiset #häsälistat kuva-aiheittain
  • Vastaus usein kysyttyyn kysymykseen lähetettäväksi emaililla tai pikaviestimillä
  • Sun verkkosivun osoitteen
  • Some-profiilien osoitteet (esimerkiksi fbt on paljon helpompi kirjoittaa kuin https://www.facebook.com/eventiskivuoro)
  • Osoitteen josta uutiskirjeesi voi tilata
  • Linkin ”kuuma tarjous”-sivulle. Jos et tahdo vaihtaa sivun sisältöä, voit (WordPress-sivustolla) käyttää PrettyLink-lisäosaa, ja vaihtaa kohdesivun helposti sitä kautta. Näin et ikinä tarvitse kuin sen yhden ainoan https://omadomain.fi/kuumatarjous -osoitteen.
  • Toistuvat some-kommentit emoji-merkkeineen, esim. Ihan mahtava idea, tätä täytyy testata! Paljon onnea ja ?

Keksitkö lisää käyttötapoja tälle ominaisuudelle? Jaathan ne meidän muiden kanssa kommenttilaatikossa!

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.