Instagram-oppaat - mitä niillä voi tehdä ja kuinka | Tiski piste fi

Instagram syytää uusia ominaisuuksia siihen tahtiin, että heikompaa hirvittää; teeveetä, keloja ja nyt jotain ihme oppaitakin. Niitä ei kaikkia missään nimessä pidä ottaa käyttöön – ellei sitten halua. Installa on taipumusta palkita lisänäkyvyydellä niitä jotka näihin tarttuvat. Oppaiden osalta se käy vaikkapa näin.

Mistä Instagram-oppaan voisi rakentaa?

Ensimmäinen hyvä vaihtoehto yrityksen tai muun organisaation kannalta – varsinkin jos itsellä on pysyvät toimitilat jossakin – on esitellä paikkoja. Esimerkkinä voisi olla kiinteistövälittäjä, joka voisi liittää oppaaseen Helsingin Kalliossa sijaitsevan kohteensa sekä lähellä sijaitsevan kahvilan, jumppakeskuksen ja antikvariaatin julkaisemat postaukset.

Toinen vaihtoehto ovat tietysti tuotteet. Ja kuten edellisestä kohdasta voi päätellä, niiden ei tarvitse olla pelkästään omista valikoimista peräisin, vaan vaatekauppa voi liittää oppaaseen laukkukauppiaan ja kenkäkauppiaan tuotteita tehdäkseen oppaasta hyödyllisen ja houkuttelevan.

Kolmas vaihtoehto on koota oppaaksi postauksia joissa on joku stoori tai muu yhdistävä tekijä. Omasta profiilistani löytyy esimerkki tästä – joulukalenteristani yhteen kerätyt vinkit.

Muutama vinkki Instagram-oppaan kokoamiseen

  • Mieti oppaallesi kiinnostava otsikko.
  • Kerro esittelyssä mitä iloa tai hyötyä sen selaamisesta voisi olla.
  • Liitä osioihin kommenttisi siitä, miksi haluat jakaa tämän kyseisen paikan, tuotteen tai postauksen (kyllä – omassa esimerkissäni olisi paljon parannettavaa tässä kohtaa!)
  • Oppaitasi voi jakaa stooreissa ja privaviesteissä.

Miten on – meneekö käyttöön?
Tuu tänne Instagramiin moikkaamaan mua ja kerro siellä!

”En keksi mitään postattavaa.” ”Puuttuu ideoita.” ”En tiedä mitä jakaisin.”
Kuulostaako tutulta?

Saat asian kuntoon vartissa - kunhan eka klikkaat tästä!

 

PS. Kenen muun pitäis lukea tää? Laitathan eteenpäin noista jakonapeista 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta. Aloita heti: kokoa oma ideabuffa ja tule mukaan Facebook-ryhmäämme.

 

5 Shares
Share
Email
Tweet
Pin
Share