Tämä on poimittu omasta fiidistä. Mietityttää, että mistähän olen mahtanut tykätä että olen päässyt listalle. Frank Sinatra se ei ainakaan ollut.

Tämä on poimittu omasta fiidistä. Mietityttää, että mistähän olen mahtanut tykätä että olen päässyt listalle. Frank Sinatra se ei ainakaan ollut.

Oletko miettinyt mainostamista Instagramissa, mutta et oikein tiedä kuinka pääsisit alkuun?

Aloita Instagram-mainonta näiden ohjeiden avulla:

  1. Ehkä tärkeimpiä syitä Instagram-mainonnan aloittamiseen on se, että Nielsen:n tekemän tutkimuksen mukaan Instagramissa mainoksia klikataan 2,9x todennäköisemmin kuin muualla sosiaalisessa mediassa. Se siis jo lähtökohtaisesti parantaa kampanjan onnistumisen todennäköisyyttä aikalailla, joskin sisällön pitää olla silti laadukasta ja yleisöä puhuttelevaa.
  2. Aloittaminen on helppoa, tarvitset vain ilmaisen Facebook-mainostilin johon Instagram-tilisi liitetään. Liittäminen tapahtuu Facebook Business -tiliin, mainosten luominen puolestaan tehdään Power Editorilla joka toimii Google Chrome-selaimessa. (Päivitys helmikuu 2016: mainosten editoiminen sujuu nyt myös tavallisen mainoshallinnan avulla.)
  3. Aloita valitsemalla mainostyyppi (campaign); maksat joko nettisivuklikistä, sovelluksen latauksesta tai videon katselusta. Seuraavaksi määrittele (ad set) budjettisi, aikataulutus ja sijoitteluksi Instagram ja viimeiseksi luo (ad) mainos tai useita. Voit näyttää Instassa samoja mainoksia joita jo näytät Facebookissa tai luoda kokonaan uusia.
  4. Sisältövaihtoehdot ovat neliskanttinen kuva (myös vaakakuva spotattu!) tai enintään neljän kuvan kuvakaruselli, sekä mp4-video, jonka pituus voi olla jopa 30 sek. Suositeltu kuvakoko on 1080 x 1080 pikseliä. Kuten Facebook-mainoksissakin, kuvan pinta-alasta voi olla 20% tekstin peitossa. Täällä voit testata läpäiseekö kuvasi tarkastuksen.
  5. Jos haluat käyttää jotakin Instassa julkaisemaasi kuvaa, se täytyy ensin ladata puhelimesta omalle koneelle ja siitä Power Editoriin.
  6. Valittavanasi on myös toimintaan kehottavia komentoja, muun muassa lue lisää, ota yhteyttä, osta nyt, sekä rekisteröidy. Mainosta katselevan henkilön käyttöasetukset määrittävät sen, millä kielellä hän komennot näkee.
  7. Kuvan alle liitettävän tekstin pituus on rajattu 300 merkkiin. Siinä kannattaa käyttää yhtä tai useampaa olennaista #häsää.
  8. Käytössäsi on iso osa Facebookin kohdentamisvaihtoehdoista, muun muassa kiinnostuksen kohteet, koulutus ja väestötiedot. Kohdentaminen ottaa huomioon siis myös sen, mitä Insta-käyttäjä on tehnyt Facessa.
  9. Pakollisia valintoja ovat ikä, sukupuoli ja sijainti, joita voit valita enintään 26 ja kohdentaa ne jopa postinumeroa myöten. Voit myös käyttää räätälöityjä yleisöjä, esimerkiksi omaa sähköpostilistaasi.

Onko sinulla kokemuksia Instagram-mainonnasta jaettavaksi lukijoitteni kanssa tai oletko sinäkin törmännyt erikoisiin, epäilyttäviin tai muuten mieleenpainuviin mainoksiin? Jätä kommenttia

 

PS. Yksi pikainen toive: jos tämä oli susta hyödyllinen - auta myös kaveria/kollegaa painamalla jotain noista jakonapeista!

 

Live video -pioneeri, markkinointisparraaja ja some-asiantuntija Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin tietopaketti.

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

49 Shares
Tweet
Share
Share
Pin