Luo uusi Instagram-kokoelma

Ensimmäinen kokoelma luodaan painamalla kirjamerkki-ikonia pitkään.

Uusin Instagram-ominaisuus toimii hiukan kuten Pinterest mutta ilman linkkejä. Voit nimittäin luoda itsellesi omia yksityisiä inspis-kokoelmia parilla klikkauksella. Stalkkaa ketä huvittaa, poimi kivat ideat talteen ja käytä omassa markkinoinnissasi!

Näin se toimii:

Kun löydät kivan kuvan jonka tahdot löytää helposti uudelleen, paina kirjanmerkki-ikonia nähdäksesi vaihtoehdon ”Uusi kokoelma”. Anna sille nimi ja tallenna.

Tämän jälkeen kun olet merkkaamassa uutta kuvaa, voit tallentaa sen suoraan olemassa olevaan kokoelmaan, tai jos tarvitset uuden, klikkaat plussaa.

Kokoelmien määrälle ei ole ainakaan toistaiseksi kerrottu mitään rajoituksia. Niitä voi myös muokata ja poistaa.

Omat kokoelmat löytyvät kohdasta oma profiili /kirjanmerkit kahdelta eri välilehdeltä. Voit siirtää kokoelmiin myös aiemmin tallennettuja kuvia.

Huomaa että tallennettu kuva voi kuulua vain yhteen kokoelmaan kerrallaan!

Siksi niiden aihepiirien miettimiseen kannattaa käyttää hetki aikaa, jotta lopputulos ei olisi vain valtava sotku josta ei enää löydy mitään.

Tässä muutama idea omille kokoelmille:

  • Kun tapaat seminaarissa paljon uusia ihmisiä, tallenna heidän kasvokuvansa kokoelmaksi jotta muistat heidät paremmin
  • Kun suunnittelet valokuvaussessiota, kerää kuvaajaa varten kokoelma josta hän näkee millaisia kuvia tahtoisit otettavan
  • Kun olet lähdössä reissuun, kerää itsellesi ”muistilista” paikoista joita tahtoisit nähdä
  • Kun olet menossa shoppailemaan, laadi kokoelma jutuista jollaisia etsit
  • Jos innostut kapselivaatekaapista, voit tehdä inspiskokoelman asukuvista joissa on saman tyyppisiä vaatteita joita löytyy omastakin kaapista
  • Ja tietysti myös kun mietit oman Instagram-tilisi teemoja, inspiraatiokokoelmista on runsaasti hyötyä.

Millaisia ideoita sulla on kokoelmien käyttöön? Olis hienoa jos jakaisit niitä kommenttilaatikossa meille muillekin!

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.