1. Suomalaiset käyttävät paljon englanninkielisiä häsiä, joten sellaista kohdennusta niiden avulla ei saavuteta josta jenkkiläiset kanssasisaremme ja -veljemme puhuvat. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö niitä kannattaisi lainkaan käyttää.
  2. Mikään ei koskaan muutu jos kukaan ei ryhdy mitään muuttamaan. Ole sinä se muutos jonka tahdot nähdä muualla!
  3. Häsät ovat paras tapa tulla löydetyksi Instagramista.
  4. Niitä voi liittää postaukseen enintään 30, mukaan lukien (yleensä ensimmäinen) kommentti, jonka avulla voit ”naamioida” osan niistä, jotta et näyttäisi spämmäävän omaa kuvaustekstiäsi. Joidenkin IG-experttien mielestä 8-12 on hyvä määrä, toiset suosittelevat käyttämään ne kaikki. Oma optimi selviää (ylläripylläri) testaamalla.
  5. Jos häsät oikeasti liittyvät kuvaasi tai aiheeseen jollakin tavalla, ja jos kuvasi on tarkoitettu suuremman yleisön nähtäväksi – toisin sanoen se tarjoaa jotakin ajattelemisen aihetta, uutta näkökulmaa tai tietoa tai viihdyttää – se ei ole spämmäystä vaan palvelua: näin se ihminen jonka pitäisi postaus nähdä todennäköisemmin myös näkee sen.
  6. Vältä kuitenkin sen tyyppisiä tägejä kuin #like4like ja #follow4follow jotka kertovat lähinnä epätoivosta. (Tämä sun ois hyvä tietää some-seuraajista)
  7. Jos asiakkaasi ovat Suomessa, koeta valita mukaan ainakin 5-10 suomenkielistä häsää.
  8. Häsiin voi yhdistää myös emoji-merkkejä.
  9. Tietyn häsän alle kertyneitä kuvastoja kutsutaan hubeiksi (hashtag hub). Sellaisten häsien käyttö joiden hubista löytyy yli 200 000 merkintää ovat pääasiassa yhtä tyhjän kanssa huomatuksi tulemisen kannalta.
  10. Jos hubissa on joitakin kymmeniä tai vaikka satakin merkintöä, sen suosituksi tekeminen vaatii työtä, joten nopean näkyvyyden kannalta se on aika turha.
  11. Lisää kaikki häsät kerralla postaukseen ja/tai kommenttiin. Jälkikäteen lisättynä ne eivät nosta ”hubisijoitusta”.
  12. Uutta 2018 on se, että häsiä voi asettaa seurantaan kuten tilejä. Kuvavirtaasi ilmestyy tällöin myös satunnaisia otoksia joita on postattu hubiin.
  13. Pidä mielessä kun valitset #häsiä kuvaasi, että ne ovat relevantteja, eli selkeästi liittyvät kuvaan (tai tekstiin).
  14. Kun olet asettanut seurantaan jonkun #häsän, sen alta löytyvistä postauksista löytyy ”Älä näytä tälle avainsanalle”-nappi, jolla voi ilmoittaa kuvista jotka eivät #häsähubiin kuulu. Tätä ominaisuutta voi ja saa käyttää.
  15. Seuraamasi häsät -välilehden löydät kun klikkaat listaa omista seurattavistasi. (ks. kuvat)
  16. Yritysprofiilin analytiikka kertoo millainen vaikutus avainsanoilla on ollut kuvan näkyvyyteen uuden yleisön tavoittamisessa.
Nämä vinkit löytyvät myös juuri päivittyneestä Instagram-pikkujättiläisestä – samoin se, kuinka löydät hyviä häsiä ja satoja muita vinkkejä sinulle, joka haluat käyttää Instagramia markkinoinnin välineenä.

 

 

PS. Saa jakaa muttei oo pakko

 

Live video -pioneeri ja some-markkinoinnin sparraaja Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin vinkki- ja uutispläjäys. 

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

Share
Pin
Tweet
Share
Email