Jos tahdot tapahtumallesi ilmaista lisänäkyvyyttä Facebookissa, vastaus ovat brändätyt kehykset, joihin lienet törmännyt Facebookissa monesti itsekin. Esimerkkejä näistä ovat tukea ilmaisevat Ranskan liput joita on nähty useampaan otteeseen terroritekojen yhteydessä, sekä vaikkapa tuo oheinen Suomi100-logokuva joka on mullakin ollut väliaikaisena profiilikuvana joulukuussa 2017.

Tällaisia kehyksiä voi luoda kuka tahansa, eikä se ole erityisen vaikeaa. Hankalin osuus lienee hankkia kehystä varten läpinäkyvä png-kuva, jonka voit tehdä vaikkapa Canvalla tai Photoshopilla.

Kun se on valmiina, toimi näin:

#1 Kirjaudu Facebookiin, ja klikkaa itsesi hallintaohjelmaan tästä linkistä.  Avaa sieltä Frame Studio.
Kuva tipautetaan luontiohjelmaan tuohon harmaaseen laatikkoon ja laitetaan haluttuun paikkaan halutussa koossa (Design). Kuvia voi olla myös useita.

Facebook-kehys ohjeet "Design"
#2 Seuraavassa vaiheessa kehykselle annetaan nimi, määritellään sijainti jossa tulee olla jotta sen voi ottaa käyttöön (sijainniksi kelpaa toki ”koko maailma”) sekä julkaisun aikataulu. Voit lisätä myös hakusanoja jotka liittyvät aiheeseen ja joiden avulla kehys löytyy Facebookin haulla.

#3 Pudotusvalikosta jossa tällä hetkellä näkyy oma nimeni voi vaihtaa kehyksen julkaisijan omaan sivuusi.
Facebook-kehys ohjeet "Details"

#4 Tsekkaa vielä esikatselu (Review) ja julkaise.

#5 Ota linkki talteen (ja lyhennä siitä helposti muistettava versio), jotta voit jakaa sen tapahtuman osallistujille.

Muista siis kertoa osallistujille kehyksestä ja innostaa sen käyttämiseen. Voit jopa tarjota jonkun porkkanan niille jotka julkaisevat sen ja promoavat tapahtumaa. Kehys näkyy henkilökohtaisissa profiileissa kaikille heidän seuraajilleen.

 

PS. Saa jakaa muttei oo pakko

 

Live video -pioneeri ja some-markkinoinnin sparraaja Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin vinkki- ja uutispläjäys. 

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

13 Shares
Share
Tweet
Share
Pin
Email