1. Sosiaalinen media tarjoaa paljon vaihtoehtoja pienen yrityksen näkyvyydelleVideoissakin kuvanlaatua tärkeämpää on hyvä äänenelaatu. Ensimmäinen hankittava lisävaruste puhelimeen kannattaa siis olla ulkoinen mikrofoni.
  2. Otsikko on se joka vetää katsojat lähetykseesi joten harkitse mieluummin kuin roiskaise.
  3. Kerro yleisölle heti kärkeen mitä lähetykseltä on odotettavissa ja miksi sinua kannattaa kuunnella.
  4. Kehoita heitä jakamaan lähetys heti jos he arvelevat, että aihe kiinnostaa muitakin heidän omissa piireissään. Kerro onko lähetyksellä jälkikatselumahdollisuus, varsinkin jos se on rajoitettu.
  5. Kun katsojia ilmestyy lähetykseen mene nopeasti asiaan, sillä Facessa keskittyminen herpaantuu helposti.
  6. Mieti etukäteen kuinka ja koska aiot reagoida kysymyksiin ja kommentteihin. Lue aina kysymys kaikille ennen siihen vastaamista. Kommentit jäävät videon yhteyteen eli ne kannattaa käydä jälkikäteen läpi, huolehtia niihin vastaamisesta ja poimia ideat talteen.
  7. Kerro lähetyksessä suoraan mitä tahdot katsojan tekevän seuraavaksi. Jos tämä jää tekemättä, hän ei nimittäin tee muuta kuin jatkaa surffailuaan ja unohtaa pian, että koko lähetystä olikaan.

Lisää Live-videoihin liittyviä vinkkejä löydät tämän blogin Periscope-aiheisista postauksista ja ilmaiseksi ladattavasta oppaasta sekä tästä kurssimateriaalista.

periscope-facebook-live-video-opas

Periscope-pioneeri Eve Koivula auttaa yrityksiä, yhteisöjä ja yksityishenkilöitä pienen budjetin markkinoinnissa, sekä kouluttaa ja sparraa välineiden käytössä. Lue lisää Periscope-koulutuksista täältä.  
[wpob id="8" text="Klikkaa tästä ja lataa ilmainen Kaikki Periscopesta -opas" style="none"]

 

PS. Muista laittaa artikkeli jakoon oheisista painikkeista!