Facebook lienee ollut huolissaan graafikoiden työllistymisestä päättäessään, että sen jokaisessa tuotteessa pitää olla erilaiset mitat optimaaliselle kuvakoolle. Mikään muu ei tätä sillisalaattia selitä.

Eikä sekään tietysti riitä, vaan mittoja on toki pitänyt muutella aika ajoin.

Nämä mitat ovat voimassa artikkelin julkaisuhetkellä ja päivämäärän voi tarkistaa tuosta ylempää.

HUOM! Lyhenne px tarkoittaa pikseleitä, joka viittaa kuvaresoluutioon ja jolla ei siis ole mitään tekemistä Facebook-seurantapikselin kanssa.

Facebook-kansikuvien mitat

  • Facebook-sivun kansikuvan mitat ovat 820 x 461 px joka näkyy kokonaisuudessaan mobiililaitteissa, mutta ei silloin kun käytät Facebookia selaimella esim. läppärillä tai pöytäkoneella.
  • Facebook-ryhmän kansikuvan kanssa sama juttu; mobiilissa koko on 820 x 430 px josta niin ikään selain näyttää vain osan. Huomaa, että ryhmän nimi tulee näkymään kuvan päällä.
  • Facebook-tapahtuman kansikuvan mitat ovat 960 x 540 px
  • Facebook-videon kansikuva 1200 x 675 px

Muut kuvat

  • Julkaistessasi kuvan seinälläsi sille on erilaiset mitat eri paikoissa.
  • Käytä aina vähintään 476 px levyistä kuvaa. Enemmän pikseleitä tarkoittaa parempaa laatua ja enemmän yksityiskohtia.
  • Jos tahdot optimoida kuvakoon uutisvirrassa, mitat ovat 940 x 788 px.
  • Blogissa julkaistavan kuvan, jonka Facebook hakee uutisvirtaan (WordPress-alustalla ns. artikkelikuva) mitat ovat 1200 x 628 px.
  • Kuva-albumia selatessa enimmäismitat ovat 2048 x 2048 px.

Voit kopioida alta kuvapohjia (klikkaa kuvaa jotta näet sen oikeassa koossa. Klikkaa sitten hiiren oikealla näppäimellä -> kopioi kuva) ja liittää niitä kuvankäsittelyohjelmaan tai vaikka PowerPointiin ja rakentaa kansikuviasi niiden avulla. Näin saat kuvan mittasuhteet oikein eikä viestisi perillemeno kaadu ainakaan siihen.

 

PS. Saa jakaa muttei oo pakko

 

Live video -pioneeri ja some-markkinoinnin sparraaja Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. Tilaa täältä Tiskivuoro - tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin vinkki- ja uutispläjäys. 

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals

 

Share
Tweet
Share
Pin
Email