Ehkä tyhmä kysymys, mutta haluaisitko sinäkin tehdä yrittäjänä parempaa tulosta vähemmällä vaivalla (ja siinä sivussa nukkua ehkä yösi paremmin ja viettää enemmän vapaa-aikaa)?

Jos alla oleva kuulostaa tutulta, jatkahan lukemista! 

Eve Koivula

|

Päässä pyörii lähes joka päivä, että mistä ja miten mä löytäisin ne ostavat asiakkaat.

|

Voi kun olisi joskus oikeasti aikaa miettiä sitä markkinointia.

|

Oman osaamisen myyminen on vaikeeta. Olen huono kehumaan itseäni.

|

Facebook-sivulla mainostaminen ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla.

|

En keksi mitään aiheita joita laittaisin Instagramiin ja muualle. Mielikuvituksen puutetta.

|

En edes tiedä onko Google-mainoksista ollut hyötyä – luultavasti ei. Kallista se ainakin on.

|

Tarttisin kai lähinnä sellasen markkinoinnin personal trainerin! 

Valtaosassa pienistä ja keskisuurista yrityksistä elää vahvana väärät käsitykset liittyen markkinointiin, mainontaan ja sosiaaliseen mediaan. Siksi kuulen usein, ettei somesta, omasta uutiskirjeestä tai edes kalliista klikkimainonnasta tunnu olevan mitään hyötyä yritystoiminnalle, pelkkiä kuluja vain.

Jos siis sinustakin tuntuu siltä, et todellakaan ole yksin.

Mun missioni on auttaa kaltaistasi yrittäjää joka olet loistava tai vähintäänkin hyvä oman alasi jutuissa, mutta markkinointi on joko jäänyt ”vähän vaiheeseen” tai et osaa kunnolla hyödyntää sen mahdollisuuksia ja siksi päässäsi pyörii päivästä toiseen, että miten saisit asiakkaita. 

Saatat olla myös assistentti/sihteeri jonka toimenkuvaan on vain jossain vaiheessa liitetty markkinointihommat. Sulta mahdollisesti myös puuttuu muodollinen ja ajantasainen koulutus liittyen sosiaaliseen mediaan ja viestintään, mutta jotenkin siitä pitäisi silti selviytyä.

Tai olet vapaaehtoinen joka teet viestintää oman toimen ohella jollekin yhdistykselle tai organisaatiolle – tai sitten ihan tavallinen tallaaja jolla on hieno visio ja olet starttaamassa omaa (sivu)projektiasi verkossa.  Hyvä kun olet täällä, täälät löytyy apua sullekin!  

Autan sut tuskailusta tuloksiin, että voit vaihtaa
unettomat yöt kantiksiin, lisämyyntiin ja uusiin asiakkaisiin

Olen Eve (Eveliina) Koivula, live-video -pioneeri ja markkinointistrategi ja varustettu sarkastisella huumorilla. Harrastan partiojuttuja, nostan kahvakuulaa ja rakastan jazzia, reissaamista ja ruuanlaittoa.

Käytän titteleitä kuten sparraaja ja valmentaja, mutta teen myös ns. oikeita töitä asiakkaitteni puolesta, muun muassa tutkin, kirjoitan, kuvaan, editoin, väännän nettisivuja, tulkkaan Google-raportteja ynnä muuta työlästä ja teknistä johon heillä ei ole aikaa tai osaamista.

Siinä missä jotkut muut ovat erikoistuneet somen käyttöopastuksiin, sisällöntuotantoon, mainontaan tai muuhun yksittäiseen asiaan, minä olen erikoistunut ongelmanratkaisuihin.

Tavoite on, ettei sun tarvitse ”ravata luukulta toiselle” hakemassa apua markkinoinnin haasteisiin vaan ne löytyvät tältä yhdeltä tiskiltä (jep, sanaleikki).

Tietotaitoni on pääasiassa kertynyt sitä mukaa kun on pitänyt täyttää joku olemassa oleva tarve, töitä tekemällä ja itseopiskelulla. Siksi voin luvata, että osaamiseni on takuulla ajantasaista ja käytännönläheistä.

En siis kerro sinulle ainoastaan mitä pitäisi tehdä vaan myös MITEN.

Tai jopa teen sen puolestasi. 

Sosiaalinen media elää jatkuvaa muutosta. Tuorein tieto ei ole kirjoissa tai opettajilla vaan verkossa ja kuten kahvakuulaurheilussakin olen tehnyt, haen mieluiten oppia maailman huipulta. Siksi olen mm. kansainvälisen Social Media Marketing Societyn jäsen.

Ei mene päivääkään etten lue, katsele tai kuuntele jotakin joka avaa uusia näkökulmia viestintään, selkiyttää vanhoja tai opettaa jonkun uuden käytännön asian. Näitä sitten pureskelen ja jäsentelen ja siirrän eteenpäin mm. blogissa sekä uutiskirjeeni lukijoille.

Aloitin markkinointiurani jo 90-luvun puolivälissä, joten olen ehtinyt nähdä ja kokeilla jos jonkinlaista strategiaa ja kanavaa ja mikä tärkeintä, tunnen käytännössä monia eri aloja IT:stä viihteeseen ja palvelualoista urheiluun.

Olen siis jo vuosia sparrannut voimaa, kestävyyttä ja elastisuutta bisneksiin markkinoinnin keinoin ja ihmisiin kahvakuulan avulla ja teen niitä molempia yhtä suurella ❤️:llä.   

Toistaiseksi kahvakuulapuolen meriitit (MM-kullat ja suomenennätykset) kuulostavat selvästi hienommilta kuin yrittäjien tulokset, mutta yhteistä on se, että molemmilla elämänalueilla ihmiset joiden kanssa teen töitä ovat saavuttaneet isoja, erittäin toivottuja muutoksia arjessa.  

Sitähän se yrittäminen yleensä on – arkea, josta pitäisi nauttia eikä vaan raataa niska limassa ja olla jatkuvasti huolissaan tulevaisuudesta – vai kuinka?  

Ihan kuten urheilijallakin, yrittäjällä on aina varaa parantaa tuloksiaan ja se tapahtuu systemaattisella ja pitkäjänteisellä työllä ja tekemällä oikeita asioita – ei siis missään nimessä lisää ja enemmän tai yrittämällä kovemmin.

Ikuisesti ei kuitenkaan kannata ajatella pärjäävänsä yksin! 

Jos olet valmis ottamaan vastaan apua:

▶︎▶︎ Täältä löydät valikoiman valmiita verkkokursseja itseopiskeluun

▶︎▶︎ TAI katso löytyykö täältä kaipaamasi valmis palvelupaketti

▶︎▶︎ TAI ota yhteyttä tämän sivun lomakkeella ja kuvaile mulle ongelmasi

Esitän sulle ehkä joitakin lisäkysymyksiä ja vastaustesi perusteella voin tehdä ehdotuksen suunnitelmasta jonka avulla saavutat omat tavoitteesi.

 

Klikkaa tästä ja tilaa ilmainen Tiskivuoro-verkkojulkaisu.
50% Complete
ilman muuta haluan tilata tiskivuoron!
Tuskin maltan odottaa sen lukemista!
Siitä löydät viikottain lisää sisältömarkkinointiin liittyviä vinkkejä, valmiita työkaluja, someuutisia ynnä muuta mitä ei useinkaan julkaista täällä blogissa.

Ylen aamu-tv

mashable-amazon

smmsociety

HubSpot-Inbound-Certification

Kiitos, Laura Hansen

Olen tehnyt töitä eri kokoisten yritysten kanssa, mm.

Sanottua

”Monet kiitokset vielä asiantuntevasta esityksestäsi.” (Heli Häivälä, Aikakauslehtien liitto)

”Onpa kattava #periscope koulutus By @evekoivulan @TurunAMK” (Taru Lehtonen, Turun Taideakatemia)

”Todella laadukasta ja mielenkiintoista koulutusta!” (Soile Timonen, Turun Taideakatemia)

”Juttu oli tärkeää asiaa, kuten sinulla aina” (Atso Almila, kapellimestari)

”Upeaa Eveliina! Me köyhänä yhdistyksenä olemme saaneet monta kullanarvoista vinkkiä sinulta. Aikoinaan Oikiksessa meille ei opetettu viestinnästä mitään.” (Ari Ruotsalainen)

”Olo oli hieman epävarma ennen ensimmäistä Periscope-lähetystä… Onneksi Eveliina tuli paikan päälle sparraamaan: saatiin vastauksia kysymyksiin ja kokeiltiin, miten homma toimii käytännössä. Tekemällä oppii juu, mutta paljon oppii myös kysymällä Eveliinalta.” (Minna Latvala, Kela)

”Eve on loistava valmentaja ja motivaattori. Poikkeuksetta aina iloinen ja positiivisella mielellä liikkeellä. Suosittelen varauksetta!!” (Jukka Tuukkanen, Siemens)

”Even kanssa työskentely oli miellyttävää. Hän kykenee luoviin ratkaisuihin ja on kova paiskimaan töitä. Oli hienoa nähdä, miten Eve kykenee tekemään laadukasta verkkomarkkinointia melkein nollabudjetilla.” (Kalle Pyykkönen)

”Eveliina on todella osaava markkinointiammattilainen ja hänellä on hallussa erittäin laaja valikoima markkinointiin liittyviä välineitä. Hänen kanssaan on ollut ilo työskennellä.” (Ari Tertsunen, Econocap)

Eveliina löysi kymmenessä minuutissa verkkosivuiltamme tavan parantaa klikkimainontamme tuloksellisuutta ja kahdessa viikossa tiedettiin konsultoinnin maksavan itsensä nopeasti takaisin. Näyttäisi siltä, että vuositasolla säästö tulee olemaan noin 10-12% luokkaa kokonaiskuluista – näin käy kun päästää ammattilaisen arvioimaan dataa.

Lisäksi tässä tarkasteltiin vasta ensimmäistä meidän kymmenistä hakusanoista joten luvassa on vielä lisääkin säästöjä markkinointibudjettiimme. 

Teme Lilja

0 Shares
Tweet
Share
Share
Pin