Sosiaalinen media tarjoaa paljon vaihtoehtoja pienen yrityksen näkyvyydelleJos välttelet kuvien ja videoiden käyttöä markkinoinnissasi vain siksi että teknologia pelottaa, aloita ottamalla käyttöön välineitä tältä listalta. Se ei nimittäin ole lainkaan vaikeaa!

Kynnys aloittaa mobiilisovellus Instagramin käyttö lienee kaikkein matalimpia: Riittää kun nappaat kuvan älypuhelimellasi ja julkaiset sen jopa sellaisenaan suoraan palvelussa.

Sovelluksen saa asennettua iOS- ja Android-laitteisiin sekä Windows-puhelimiin. Sillä voit tuottaa kuvia mielin määrin vaikka et asettaisi yhtään niistä julkiseksi tai olisi aktiivinen itse palvelussa.

[clickToTweet tweet=”Tiesitkö että voit käyttää Instagramia kuvankäsittelyyn julkaisematta yhtään kuvaa” quote=”Tiesitkö että voit käyttää Instagramia kuvankäsittelyyn julkaisematta yhtään kuvaa”]

Kikkaile suodattimilla ja raameilla, rajaa kuvia ja lisää tekstejä. Tee samasta kuvasta useita eri versioita ja yhdistele niitä vaikka toisiinsa kuten Andy Warhol teki.

Tekstin liittäminen käy esimerkiksi WordSwag– tai Adobe Post -sovelluksen avulla. Kollaaseja syntyy Layoutilla tai Fotogrammella.

Muokatut kuvat voidaan tallentaa myös omaan puhelimeesi ja käyttää uudelleen muualla, esimerkiksi blogissa.

Täältä löydät muutaman Pro-vinkin siihen, kuinka otat parempia kuvia.

Voit myös käyttää valmista kuvapohjaa ja tehdä siitä oman näköisen käyttämällä edellä mainittuja tapoja. Kuvia löydät verkkopalveluista, LibreStock.com muun muassa etsii sinulle ilmaisia ja vapaasti käytettäviä kuvia kerralla 43:lta eri sivustolta.

Niiden siirtäminen laitteesta toiseen tapahtuu helposti käyttämällä esimerkiksi Dropbox-pilvipalvelua, jonka ”hallintakansio” asennetaan muutamalla klikkauksella tietokoneelle ja mobiililaitteeseen.

Käytä siis hetki tutustumalla välineisiin ja aloita kuvituksen hyödyntäminen markkinoinnissasi jo tänään!

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.