tunnuskuva-bloggausJos olet lukenut tämän LinkedIn-artikkelini jossa annoin hyväntekeväisyysjärjestölle markkinointivinkkejä, tiedätkin jo, että Instagram sopii blogiksi siinä missä tarkoitukseen varsinaisesti pyhitetyt alustatkin.

Jos aiheesi on visualinen, ja erityisesti jos se ei ole, voisit hyvin harkita sitä yhtenä vaihtoehtona jos tavoiteyleisösikin on siellä. Postaus kun ei vaadi runsasta kuvitusta eikä artikkeleiden tarvitse olla kovin pitkiä tai syvällisiä.

 

Kuvaan liitetyt tekstilainaukset ovat erittäin suosittua sisältöä Instagramissa!

 

Instagramin alkuperäinen idea on ollut jakaa kavereille älypuhelimen kameralla napattuja tilannekuvia, mutta sittemmin sen luonne on muuttunut hyvin toisenlaiseksi kun huomattiin, ettei laadukkaampien ”järkkärikuvien” jakamiseekaan ole mitään teknistä estettä.

Instagram-kuvasi voivat siis olla mitä tahansa: valokuvia, piirroksia, kollaaseja, animaatioita, videoita… ja voit käyttää niiden tuottamiseen ohjelmistoja ja palveluita kuten PhotoShop, Picmonkey, Canva, Stencil, Powtoon, Wideo jne, puhumattakaan erilaisista sovelluksista: Afterlight, Phonto, InstaQuote, Snapseed jne.

 

Lisää teksti

 

Mikä usein haittaa käyttömukavuutta on se, ettei älypuhelimen näppäimistö välttämättä ole erityisen mukava pidempien tekstien tuottamiseen.

Siihenkin on olemassa pari erilaista ratkaisua, joista ensimmäinen on Hootsuite. Se mahdollistaa Instagram-postauksen ajastamisen pitkine kuvateksteineen. Laatikkoon nimittäin mahtuu 2000 merkkiä tekstiä, joka on enemmän kuin vaikkapa tämä artikkeli jota juuri luet.

Johtuen Instagramin käyttöehdoista, se ei julkaise kuvaa puolestasi vaan lähettää sinulle muistutuksen puhelimeesi. Tämän jälkeen joudut avaamaan ohjelman, valitsemaan julkaistavan kuvan, avaamaan sen Instagramissa, liittämään tekstin ja painamaan julkaise.

Toisena vaihtoehtona voit käyttää Evernote-muistiinpanoja. Kirjoita tekstisi sinne, sykronoi tiedostot puhelimeesi ja kopioi kuvien mukaan.

Mitäpä olet mieltä, laittaisitko Insta-blogin harkintaan yhtenä vaihtoehtona? Jätä alle kommenttisi!

 

 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta.