30 ideaa yrityksen some-kanaviin | Tiskin Eve

Jos sun some-sisältö on samanlaista koko ajan, jatkuvasti uuden ja kiinnostavan sisällön keksiminen ja luominen tuntuu vaikeelta, ideat on vähissä ja suunnitelmallisuus puuttuu, tässä sulle laastaria akuuttiin tilanteeseen.

Pidemmällä aikavälillä hyötyisit tosin enemmän, jos suunnittelisit itelles kokonaisen buffan noilla ilmaisoppaan ohjeilla! 

”En keksi mitään postattavaa.” ”Puuttuu ideoita.” ”En tiedä mitä jakaisin.”
Kuulostaako tutulta?

Saat asian kuntoon vartissa - kunhan eka klikkaat tästä!

  1. Tänään mua inspiroi tämä sanonta:
  2. ”Mitä mieltä sä olet tästä meemistä joka sai mut [nauramaan ääneen/haukkomaan henkeäni tms]?
  3. ”Oonko kertonut sulle päivästä, jona tajusin, että mun on pakko…”
  4. Mun 3 motivaattoria niinä päivinä kun tekis mieli lyödä hanskat tiskiin ovat
  5. En ole montaa kertaa uskaltanut sanoa tätä ääneen, mutta…
  6. Onko sulla joku mantra? Omani on…
  7. Tänään kuuntelin ____ koska ___
  8. [Kerro mitä tapahtuu kun kaikki menee täydellisesti putkeen tai pieleen.] Tänään oli sellainen päivä. Huomenna___
  9. ”Aamuherätys ja kupillinen tulille, mutta kumpaa; kuulutko sä kahvi- vai tee-joukkueeseen?”
  10. Kerro seuraajille sun koulutuksesta ja miten se liittyy tai ei liity yrityksesi toimintaan
  11. Julkaise tarina siitä miksi loit/otit valikoimaan tämän tuotteen/palvelun
  12. Kerro 3 satunnaista faktaa tuotteesta/palvelusta
  13. ”Muistan hyvin tunteen sinä päivänä kun tein ensimmäisen kaupan [tästä tuotteesta]…”
  14. ”Oli hilkulla, ettei [tämä tuote] olisikaan nähnyt päivänvaloa” [tarina]
  15. ”Tämän voin varmasti luvata: [tuotteeseen/palveluun liittyen]”
  16. Mitä voi tapahtua jos ongelmaan [jonka tuote/palvelu ratkaisee] ei puututa
  17. Kuinka tuote/palvelu eroaa muista vastaavista
  18. ”Tämän tuotteen/palvelun arvo on oikeasti __. Tässä syy:”
  19. Kerro kenelle ja miksi tuote/palvelu ei sovi
  20. Selitä kuinka ostoprosessi toimii
  21. Tästä ei tulisi mitään ilman yhteistyökumppaneitani ___ ja ___ (kerro miksi)
  22. Viime aikoina inspiraationi lähteinä ovat toimineet varsinkin ___ ja ____ [selitä mikä niissä on erityistä]
  23. Parhaita ystäviäni lukuun ottamatta ehkä aidoin/omaperäsin/humoristisin jne tyyppi jota seurailen somessa on ___ joka ____
  24. Osallistuin eilen/viime viikolla/sunnuntaina tapahtumaan/verkkopalaveriin ym. jossa___. Siitä inspiroituneena____
  25. Ehkä parhaat vinkit [ruuanlaittoon/sisustamiseen/yrityksen markkinointiin jne] olen löytänyt ____ tililtä. Esimerkiksi…
  26. Nyt on pakko mainostaa [henkilö, sivusto tms]! Käyppä lukaisemassa heidän uusin bloginsa/ katsomassa heidän uusin videonsa tms., jossa ________. (Muista mainita siitä syntynyt tunnetila!)
  27. Aamuisin/iltaisin mun on pakko käydä aina kurkkaamassa mitä ____:lle kuuluu, koska ___. Kuka sulle on sellainen henkilö?
  28. Mun unelmien (asunto/matkakohde tms.) on ___. Käy vaikka katsomassa @___ postaamia kuvia niin tiedät miksi. #kuvaliittyy
  29. Jos voisit tavata kenet tahansa henkilön – elävän tai kuolleen, kenet kutsuisit lounaalle? (Voit kertoa oman ehdokkaasi tai olla kertomatta.)
  30. Olen aika tarkka/suurpiirteinen rahoistani, mutta ____ saa minut (toimimaan päin vastoin), koska ____. Mihin sinä tuhlaat/ missä sinä pihistelet?

 

PS. Kenen muun pitäis lukea tää? Laitathan eteenpäin noista jakonapeista 

Eve Koivula tartuttaa tarinankerrontaa brändimarkkinointiin ja jeesaa markkinoinnissa budjetista riippumatta. Aloita heti: kokoa oma ideabuffa ja tule mukaan Facebook-ryhmäämme.

 

Share
Email
Tweet
Pin
Share