tunnuskuva-markkinointiLaadukas sisältö vahvistaa omaa asiantuntija-asemaasi tai brändisi asemaa. Se opettaa, viihdyttää ja inspiroi seuraajiasi ja se voi hyvin olla myös jonkun muun kuin itsesi tuottamaa kunhan kerrot aina alkuperäisen lähteen.

Voit perustaa koko markkinointistrategiasi pelkästään kuratoituun sisältöön tai täydentää sillä itse tuottamasi jättämiä aukkoja.

Sisällön kuraattori kokoaa, valitsee, luokittelee, kommentoi ja esittelee tärkeimmän ja laadukkaimman tiedon tietystä aiheesta vastaamaan yleisön tarpeisiin. Tässä artikkelissa kerron 5 parasta syytä tehdä niin.

 

#1 Välittämällä tietoa autat asiakkaitasi ja seuraajiasi jäsentelemään ja ratkomaan olemassa olevia ongelmia ja tekemään parempia hankintapäätöksiä.

 

#2 Sisällön avulla voit herättää keskustelua myös aiheista jotka ovat oman asiantuntijuutesi ulkopuolella.

 

Kun siitä kiinnostuvat mielipidejohtajat, se tarjoaa sinulle väylän suuremman yleisön eteen. Sinulla on niin ikään mahdollisuus saattaa yhteen ja esitellä sisällön tekijöitä ja tarvitsijoita toisilleen. Näin laajennat omia kontaktejasi tavalla josta jää hyvä mieli kaikille.

Myös toisten tuottama sisältö saa sinut näyttämään hyvältä kun jaat sitäClick To Tweet

#3 Kuratoidun sisällön avulla voit ohjata liikennettä omille verkkosivuillesi ja kehittää sivustosi hakukoneoptimointia.

 

Kerää ja vedä yhteen tutkimustuloksia, arvioita ja vinkkejä. Muista lisätä omat kommenttisi tai vähintäänkin selitys sille, miksi sisältö on olennaista sivujesi lukijalle.

 

#4 Onko joku kirjoittanut positiivisia arvioita tuotteistasi tai palveluistasi? Niiden avulla sinulla on mahdollisuus lisätä myös myyntiäsi kunhan vain pidät silmät auki ja muistat laittaa ne jakoon.

 

#5 Jokaista ratkaistua ongelmaa kohden ilmaantuu aina monta uutta. Sinä voit olla se, joka auttaa niidenkin kanssa eteenpäin vaikkei se olisi edes omaa erikoisalaasi!

 

Julkaisemalla vain asiakkaillesi suunnattua uutiskirjettä vahvistat olemassa olevia asiakassuhteitasi. Kuratoimalla sisältöjä varmistat, ettei näiden viestien tärkein sisältö ole ”meilläontämmönen ostaostaosta” vaan hyödyllisyys ja inspiraation jakaminen.

Lupaan etten ikinä spämmää meiliäsi ja pääset viesteistäni koska tahansa kokonaan eroon parilla klikkauksella! //Eveliina

Periscope-pioneeri, markkinointisparraaja ja some-asiantuntija Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. 
Tilaa tästä Tiskivuoro
50% Complete
ilman muuta haluan tilata tiskivuoron!
Tuskin maltan odottaa sen lukemista!
- tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin tietopaketti. 

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals -

 

 

PS. Jos tunnet jonkun jolle tämä artikkeli olisi hyödyllinen, laita se ihmeessä jakoon oheisista painikkeista!

53 Shares
Tweet
Share
Share
Email
Pin