tunnuskuva-markkinointiToimitpa sitten palveluyrittäjänä tai tuotemyynnin parissa ja olivatpa asiakkaasi muita yrittäjiä tai yksityishenkilöitä, yksi asia on varmaa: ostopäätöksen takana on aina ihminen.

Niistä ihmisistä, aktiivi-ikäisistä suomalaisista lähes kaikki käyttävät jotakin some-palvelua vähintään viikottain (twiittaa tämä). Ajanvietteen lisäksi sieltä etsitään tietoa ja neuvoja, ja siellä rakennetaan uusia suhteita.

Siksi teetkin palveluksen itsellesi ja yrityksellesi kun liität sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaasi nyt kun jalansijan saamiseksi ei edes tarvita isoa budjettia tai sirkustemppuja.

Tässä muutama painava syy:

 

#1: Voit sekä vaikuttaa oikean tiedon välittymiseen, että vahvistaa mielikuvaa omasta asiantuntijuudestasi

 

Ostopäätökseen vaikuttaa tarpeen lisäksi nämä kolme asiaa:

a) kuinka hyvin tunnet palvelun/tuotteen tarjoajan
b) syntyykö sellainen fiilis, että saat rahoillesi vastinetta ja jos et saakaan, miten myyjä siihen reagoi
c) millainen mielikuva myyjästä syntyy, ’klikkaisitko tykkää’ vai onko kyseessä vastenmielinen tuputtaja jolta ei tee mieli ostaa mitään edes siinä tapauksessa, että mitään muuta vaihtoehtoa ei olisi

Näihin kolmeen asiaan voi vaikuttaa sisältömarkkinoinnilla, toisin sanoen tuottamalla ja jakamalla ilmaisia ohjeita ja neuvoja joita noudattamalla aikaan saadaan konkreettisia tuloksia.

Niiden kautta potentiaalinen asiakas löytää sinut paremmin ja tietää olevansa hyvissä käsissä. Näin ollen hän uskaltaa myös helpommin satsata tuotteisiisi rahaa eikä pelkästään aikaansa.

 

#2: Somen sisältö kertoo sinulle kaiken potentiaalisista asiakkaistasi, heidän tarpeistaan ja mieltymyksistään, ostopäätösten syntymisestä jne.

 

Tällaisen tiedon hankkimiseksi piti ennen palkata tutkimusfirma joka maksoi maltaita. Nyt sen voi helposti etsiä itse ja käyttää hyväksi omassa markkinointiviestinnässä, eivätkä välineet maksa mitään.

 

#3: Asiakkaasi voi helposti levittää sanaa ja suositella palveluitasi eteenpäin omassa verkostossaan.

 

Se sama puskaradio joka on toiminut kautta aikain on nyt siirtynyt verkkoon. Se toki toimii edelleen myös toisin päin eli aina on olemassa mahdollisuus, ettei kaikki keskustelu mairittele. Kuitenkin olemalla aktiivinen tiedät mitä yrityksestäsi puhutaan somessa ja voit itse osallistua siihen.

 

Tarvitsetko apua suunnitelman tekemiseen?

Tutustu tämän verkkokurssin materiaaliin, sillä pääset varmasti hyvin alkuun!

Periscope-pioneeri, markkinointisparraaja ja some-asiantuntija Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. 
Tilaa tästä Tiskivuoro
50% Complete
ilman muuta haluan tilata tiskivuoron!
Tuskin maltan odottaa sen lukemista!
- tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin tietopaketti. 

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals -

 

 

PS. Jos tunnet jonkun jolle tämä artikkeli olisi hyödyllinen, laita se ihmeessä jakoon oheisista painikkeista!

49 Shares
Tweet
Share
Pin
Share
Email