fbq('track', 'ViewContent');

Sosiaalinen media tarjoaa paljon vaihtoehtoja pienen yrityksen näkyvyydelleOnko sinulla tai yritykselläsi sivu Facebookissa, mutta sen ylläpito ei tuota toivottuja tuloksia?

Jos et ole tyytyväinen tilanteeseen, käytä tätä tarkistuslistaa apuna jotta saat Facebook-sivun toimimaan kuten hyvä näyteikkuna. Sen avulla voit luoda yrityksellesi lisää positiivista näkyvyyttä ja houkutella maksavia asiakkaita.

 

#1 Lisää harkittu profiilikuva

 

Käytä helposti tunnistettavaa ja erottuvaa profiilikuvaa. Henkilökuva on aina paras valinta, logo vain siinä tapauksessa, että kohdeyleisö sen tunnistaa. Voit myös valita kuvan joka kertoo tuotteistasi tai palveluistasi.

Niin tai näin, pidä huolta, että kuva on ammattimaisen selkeä.

Profiilikuvan mitat ovat 180 x 180 px.

 

#2 Panosta kansikuvaan

 

Facebook-sivun kansikuva on mainostila johon ei päde Facebookin sääntö, että vain 20% kuva-alueesta saa olla tekstin peitossa.

Kun suunnittelet kuvaa, vilkaise sitä myös pieneltä ruudulta, vaikkapa puhelimesta niin näet miltä se (todennäköisesti) useimpien sivukävijöiden silmissä näyttää.

Kuviin kannattaa aina lisätä myös kuvaus ja linkki sivustolle tai blogiisi.

Kuvan mittoja muutettiin taas huhtikuussa 2016 ja ne ovat nyt 828 x 315 px.

 

Facebook-kansikuvan mitat ovat 828 x 315 px

Facebook-kansikuvan uudet mitat ovat 828 x 315 px

 

#3 Kerro kuka olet ja mitä teet

 

Usein sivua perustettaessa Tietoja sivusta -osio on jätetty jopa täysin tyhjäksi, vaikka kyseessä on kaikkein olennaisin osio Facebook-sivun kuvausta. Täydennä siis tietoihin kaikki olennainen yrityksestäsi ja ehdottomasti myös yhteystiedot joista sinut tavoittaa; puhelin, sähköposti, oma verkkosivu jne.

Tiesitkö, että voit käyttää pääasiallisena yhteydenottovälineenä jopa Facebookin Messenger-sovellusta?

Täältä löydät 3 vinkkiä kuinka voit parantaa asiakaspalveluasi Facebookin avulla.

Facebook-toiminta-vaihtoehdot

#4 Lisää toimintanappi

 

Facebook tarjoaa valmiita vaihtoehtoja joilla ohjaat sivun vierailijaa toimintaan. Valitse niistä itsellesi sopivin: Lisätietoja, Varaa nyt, Soita nyt, Ota meihin yhteyttä, Lähetä viesti, Käytä sovellusta, Pelaa, Osta nyt, Rekisteröidy, Katso video tai Lähetä sähköposti.

 

#5 Hyödynnä Facebook-sovelluksia ja integraatioita

 

Voit muun muassa liittää sivullesi uutiskirjeen tilausmahdollisuuden suoraan Mailchimp-lähetysohjelmasta tai Twitter-feedin Woobox-palvelun avulla.

Voit itse muokata sovellusten järjestystä ja nostaa esiin vaikkapa muistiinpanot, palvelut tai uutiskirjepainikkeen.

Houkuttelevan Facebook-sivun suunnittelu ei ole rakettitiedettäClick To Tweet

#6 Tarjoa Facebook-sivullasi kiinnostavaa sisältöä

 

Hyödynnä monipuolisesti eri vaihtoehtoja; tekstipäivityksiä, videoita ja kuvia. Vähintä minkä voit tehdä on yhdistää Facebook- ja Instagram-tilisi toisiinsa, sekä käyttää postausten ajastusta.

Älä myöskään ylenkatso Live-lähetysmahdollisuutta. Video on tullut someen jäädäkseen.

Mitä muuta voit tehdä on kiinnittää tärkeä päivitys sivun yläosaan ja pistää muutama euro sen mainostamiseen.

Facebookin algoritmi varmistaa, että ilman päivittyvää sisältöä sivusi lakkaa näkymästä seuraajille ja unohtuu nopeasti kokonaan. Jos siis sinulla on sivu, et voi missää vaiheessa jättää sitä kokonaan oman onnensa nojaan tai siitä saattaa olla pian sinulle enemmän haittaa kuin hyötyä. Aavesivut somessa luovat nimittäin mielikuvaa, ettei yrityksessäsi tehdä mitään muutakaan kunnolla loppuun asti.

 

Lue myös:

Yleisimpiä virheitä Facebookin käytössä

Kuinka laaditaan hyvä Facebook-postaus – kysy itseltäsi nämä 3 asiaa ennen kuin julkaiset

3 syytä miksi yrityksen Facebook-sivua ei kannata perustaa korvaamaan omia nettisivuja

PS. Joko seuraat?

Periscope-pioneeri, markkinointisparraaja ja some-asiantuntija Eve Koivula auttaa rakentamaan vahvempia, kestävämpiä ja elastisempia bisneksiä ja ihmisiä. 
Tilaa tästä Tiskivuoro
50% Complete
ilman muuta haluan tilata tiskivuoron!
Tuskin maltan odottaa sen lukemista!
- tiistaisin ilmestyvä ilmainen markkinoinnin tietopaketti. 

”Uutiskirjeessä sisältö ratkaisee. Tiskivuoro-uutiskirjeet on niin kivoja ja niillä on oikeaa lisäarvoa, että säästän jopa myöhemmäksi jos en sillä hetkellä ehdi lukea.” - Susanna Vesterinen, Ompelimo Head Over Heals -

 

 

PS. Jos tunnet jonkun jolle tämä artikkeli olisi hyödyllinen, laita se ihmeessä jakoon oheisista painikkeista!

88 Shares
Share
Tweet
Share
Email
Pin