Lisämyyntiä, lisää näkyvyyttä ja uusia asiakkaita vähemmällä rahalla ja aikaa säästäen – joko aloitetaan?

Eve Koivula

|

Markkinointi, sosiaalinen media, viestintä, hakukoneet… edelleen sekavia.

|

Lähetämme vanhoille asiakkaille uutiskirjeitä. Kunpa niistä tulisi kauppaakin.

|

Meillä on käytössä Facebook-sivu ja muitakin sosiaalisia medioita, mutta ei niistä mitään hyötyä ole bisneksen kannalta. Ei sieltä ainakaan asiakkaita tule.

|

Mainostamme Googlessa, mutta emme oikein osaa sanoa onko siitä oikeasti hyötyä meille. Kalliiksi se ainakin tuntuu tulevan.

|

Olemme kokeilleet vaikka minkälaista mainosta, mutta huonoin tuloksin.

Valtaosassa pienistä ja keskisuurista yrityksistä elää vahvana väärät käsitykset (oikaisen niitä täällä) liittyen markkinointiin, mainontaan ja sosiaaliseen mediaan. Siksi kuulen usein, ettei somesta, omasta uutiskirjeestä tai edes kalliista klikkimainonnasta tunnu olevan mitään hyötyä yritystoiminnalle, pelkkiä kuluja vain.

Jos siis sinustakin tuntuu siltä, et todellakaan ole yksin.

Minun missioni on auttaa kaltaisiasi, oletpa yrittäjä, assistentti jonka toimenkuvaan on vain jossain vaiheessa liitetty markkinointihommat tai sinulta vain puuttuu muodollinen ja ajantasainen koulutus liittyen sosiaaliseen mediaan ja viestintään, mutta jotenkin siitä pitäisi silti selviytyä.

Autan sinua saamaan parempia tuloksia: lisämyyntiä, lisää näkyvyyttä ja uusia asiakkaita ja käyttämään siihen vähemmän rahaa ja aikaa

  • Vaikka olisit kaukana ”diginatiivista” (mitä ikinä se tarkoittaakin).
  • Vaikka mieluiten jättäisit kaikenlaiset tietotekniikan uutuudet muille etkä vapaa-ajallasi juurikaan roiku somessa.
  • Vaikka sinulla itselläsi ei ole aikaa edes yrittää pysytellä kärryillä kaikesta siitä mitä verkossa tapahtuu.

Haluat tietää vain mikä toimii juuri nyt ja mahdollisesti myös tulevaisuudessa ja kuulla, että jokainen yritys ja organisaatio jolla on fiksu some-strategia jota myös toteutetaan saa sieltä haluamiaan tuloksia.

Olen Eve (Eveliina) Koivula, live-video -pioneeri ja markkinointistrategi. Käytän titteleitä kuten sparraaja ja valmentaja, mutta teen myös ns. oikeita töitä asiakkaitteni puolesta, muun muassa tutkin, kirjoitan, kuvaan, editoin, väännän nettisivuja, tulkkaan Google-raportteja ynnä muuta.

Siinä missä markkinoitten muut toimijat ovat erikoistuneet somen käyttöopastuksiin, sisällöntuotantoon, analytiikkaan tai muuhun, minä olen erikoistunut ongelmanratkaisuihin.

Tavoite on, ettei sinun tarvitse ”ravata luukulta toiselle” hakemassa apua markkinoinnin haasteisiin vaan ne löytyvät tältä yhdeltä tiskiltä (jep, sanaleikki).

Tietotaitoni on pääasiassa kertynyt sitä mukaa kun on pitänyt täyttää joku olemassa oleva tarve, töitä tekemällä ja itseopiskelulla. Siksi voin luvata, että osaamiseni on takuulla ajantasaista.

Sosiaalinen media elää jatkuvaa muutosta. Tuorein tieto ei ole kirjoissa tai opettajilla vaan verkossa ja kuten kahvakuulaurheilussakin olen tehnyt, haen mieluiten oppia maailman huipulta. Siksi olen mm. kansainvälisen Social Media Marketing Societyn jäsen.

Ei mene päivääkään etten lue, katsele tai kuuntele jotakin joka avaa uusia näkökulmia viestintään, selkiyttää vanhoja tai opettaa jonkun uuden käytännön asian. Näitä sitten pureskelen ja jäsentelen ja siirrän eteenpäin mm. blogissa sekä uutiskirjeeni lukijoille.

Aloitin markkinointiurani jo 90-luvun puolivälissä, joten olen ehtinyt nähdä ja kokeilla jos jonkinlaista strategiaa ja kanavaa ja mikä tärkeintä, tunnen käytännössä monia eri aloja IT:stä viihteeseen ja palvelualoista urheiluun.

Olen siis jo vuosia sparrannut voimaa, kestävyyttä ja elastisuutta bisneksiin markkinoinnin keinoin ja ihmisiin kahvakuulan avulla ja suhtaudun molempiin suurella intohimolla.

Toistaiseksi kahvakuulapuolen meriitit (MM-kullat ja suomenennätykset) kuulostavat selvästi hienommilta kuin yrittäjien tulokset, mutta yhteistä on se, että molemmilla elämänalueilla on avullani saavutettu isoja, erittäin toivottuja muutoksia arjessa.

Sitähän se yrittäminen yleensä on, arkea.

Aivan kuten urheilijallakin, yrittäjällä on aina varaa parantaa tuloksiaan ja se tapahtuu systemaattisella ja pitkäjänteisellä työllä ja tekemällä oikeita asioita – ei siis pelkästään lisää tai yrittämällä kovemmin.

Jos olet valmis aloittamaan heti:

▶︎▶︎ Täältä löydät valikoiman valmiita verkkokurssejani itseopiskeluun

▶︎▶︎ TAI kuvaile ongelmasi minulle: eveliina@tiski.fi. Voimme sen jälkeen jatkaa keskustelua esim. puhelimessa.

Esitän sinulle ehkä joitakin lisäkysymyksiä ja vastaustesi perusteella voin tehdä sinulle ehdotuksen suunnitelmasta jonka avulla saavutat omat tavoitteesi.

 

Klikkaa tästä ja tilaa ilmainen viikottainen Tiskivuoro-verkkojulkaisu.
50% Complete
ilman muuta haluan tilata tiskivuoron!
Tuskin maltan odottaa sen lukemista!
Siitä löydät paljon lisää sisältömarkkinointiin liittyviä vinkkejä joita ei julkaista blogissa
Ylen aamu-tv

mashable-amazon

smmsociety

HubSpot-Inbound-Certification

Olen tehnyt töitä eri kokoisten yritysten kanssa, mm.

Sanottua

”Onpa kattava #periscope koulutus By @evekoivulan @TurunAMK” (Taru Lehtonen, Turun Taideakatemia)

”Todella laadukasta ja mielenkiintoista koulutusta!” (Soile Timonen, Turun Taideakatemia)

”Juttu oli tärkeää asiaa, kuten sinulla aina” (Atso Almila, kapellimestari)

”Upeaa Eveliina! Me köyhänä yhdistyksenä olemme saaneet monta kullanarvoista vinkkiä sinulta. Aikoinaan Oikiksessa meille ei opetettu viestinnästä mitään.” (Ari Ruotsalainen)

”Olo oli hieman epävarma ennen ensimmäistä Periscope-lähetystä… Onneksi Eveliina tuli paikan päälle sparraamaan: saatiin vastauksia kysymyksiin ja kokeiltiin, miten homma toimii käytännössä. Tekemällä oppii juu, mutta paljon oppii myös kysymällä Eveliinalta.” (Minna Latvala, Kela)

”Eve on loistava valmentaja ja motivaattori. Poikkeuksetta aina iloinen ja positiivisella mielellä liikkeellä. Suosittelen varauksetta!!” (Jukka Tuukkanen, Siemens)

”Even kanssa työskentely oli miellyttävää. Hän kykenee luoviin ratkaisuihin ja on kova paiskimaan töitä. Oli hienoa nähdä, miten Eve kykenee tekemään laadukasta verkkomarkkinointia melkein nollabudjetilla.” (Kalle Pyykkönen)

”Eveliina on todella osaava markkinointiammattilainen ja hänellä on hallussa erittäin laaja valikoima markkinointiin liittyviä välineitä. Hänen kanssaan on ollut ilo työskennellä.” (Ari Tertsunen, Econocap)

Eveliina löysi kymmenessä minuutissa verkkosivuiltamme tavan parantaa klikkimainontamme tuloksellisuutta ja kahdessa viikossa tiedettiin konsultoinnin maksavan itsensä nopeasti takaisin. Näyttäisi siltä, että vuositasolla säästö tulee olemaan noin 10-12% luokkaa kokonaiskuluista – näin käy kun päästää ammattilaisen arvioimaan dataa.

Lisäksi tässä tarkasteltiin vasta ensimmäistä meidän kymmenistä hakusanoista joten luvassa on vielä lisääkin säästöjä markkinointibudjettiimme. 

Teme Lilja

Pin
Email
Share
Share
Tweet